hanto Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Gravid i uke 38. Ikke lenge igjen nå , hurra! Men er plaget av halsbrann og sure oppstøt spes på natta. Kan jeg ta samarin? Er jo så mye rart enn ikke kan gjøre for tida.
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Samarin er ikke skadelig for barnet på noen måte:) (ellers vil jeg bare få tipse om at gaviscon hjalp aller mest for meg sist jeg var gravid:) )
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Tror jeg må prøve gaviscon også, er i uke 34 og veldig plaget med dette også. Igår fikk jeg nesten ikke sove på grunn av det. Men hvor kjøper man det? Er det tyggetabletter?
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Apoteket. Finnes både som tyggetabletter og i flytende form. Jeg syntes tablettene var minst ekle, men det er nok en smakssak:)
bebim Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Hei, er også plaget av halsbrann, jeg bruker gaviscon mixtur, smaker helt forferdelig synes jeg, men det hjelper. Kjøpes på apotek. Fåes også som tyggetabletter, men jeg synes mixturen er bedre.
Tante Bassa Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Jeg har brukt Gaviscon frem til nå, og det smaker rett og slett grusomt. I I I I går kjøpte jeg Link 1100mg, det smaker faktisk bedre og hjelper bedre også.
Nr 3 underveis Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Hei vet ikke om disse tabelettene finnes i Norge. De bäde smaker godt (peppermynte) og fungerer godt, og man kan ta de som gravid. De heter Rennie.
BabyBoy87 Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 Sonja S!: Jeg har vært plaget med magen før jeg ble gravid også, og da har jeg brukt Link. Men etter jeg ble gravid frarådet legen min meg å bruke Link. Han mente det kunne være skadelig for fosteret.. (Det er ikke påvist at det er skadelig, men heller ikke påvist at det ikke skader.) Jeg bruker iallefall ikke Link mens jeg er gravid, men klarer meg med Gaviscon disse månedene.
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 Bruker Gaviscon jeg også. Men det beste er å bygge opp senga litt slik at du ikke ligger flatt. Sørg også for at du ikke legger deg på tom mage. Sjokomelk er smart! Love Hearts hjelper også, men kanskje ikke så lurt med sukker på natten ;o)
bare_blåbær Skrevet 16. januar 2008 #10 Skrevet 16. januar 2008 Mitt beste tips er å drikke et glass med kulturmelk (gjerne skumma kulturmelk). Helt ufarlig, og er det som hjelper absolutt best synes jeg... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå