Gå til innhold

Tidlig gravid og trening?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 6 uker gravid. Har vært i moderat aktivitet tidligere, men de siste to månedene har jeg vært lite på trening. Har fortsatt endel stikkinger i maven og er derfor litt redd for å komme igang med trening.

Har Dere noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei..at du har stikkninger i magen kan jo bare bety at livmoren vokser..men jeg leste i et blad her i går at moderat trening eller de som trente mye hadde økt risiko for abort..men jeg vet jo ikke hvor mye man skal legge i d da..sikkert mangen så trener å likevel har d bra m d liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening er kjempe bra! Og det øker ikke risikoen for abort. Kunne vel postet hundrevis av artikkler som viser at trening er bra, men holder meg til disse:

 

http://www.sprekkropp.no/trening_og_graviditet.htm

 

Lite utdrag fra artikkelen:

"Mange gravide kan være redde for å trene p.g.a. risiko for abort. Det synes ikke å være øket risiko for spontanabort ved moderat trening. Trening synes heller ikke å øke risikoen for tidlig fødsel. Selv om du ikke har trent tidligere vil du ha stor nytte av å starte med det når du er blitt gravid. Husk det er aldri for sent! "

 

og

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=5180&Itemid=81

 

Veldig viktig å tenke på HVA du trener da =) Står litt om det i den siste linken.

Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er 7 uker gravid og jeg har trent hele tiden. Blir ikke så ofte med ei lita jente på snart to, og full jobb, men klarer i alle fall to ganger i uka på treningssenteret. Da veksler jeg litt mellom å trene styrke, spinne eller svømme. For meg gjør det underverker for en trøtt kropp for tida..;-). Manuellterapeuten min sier at hvis man aldri har trent før, så er ikke tida inne for å begynne med det når man har blitt gravid. Men har du vært i aktivitet før så skulle det ikke være noe i veien for å trene sånn som du har gjort før. Godt å se at vi er flere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er snart 6 uker på vei og har trent hele tia... trener noe arobic og spinnning + litt styrke.. prøver og fokusere på bekken og rygg mer nå da -) kjempe deilig og være i aktivitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...