Kakebakesøte Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Jeg er i 38. uke og har til tider en følelse av å være støl og øm mellom bena. Gutten min ligger veldig langt ned i bekkenet og det er en del nedpress. Kan dette være årsaken? Eller er det rett og slett fordi jeg holder på å "gli fra hverandre" som forberedelse til fødsel, altså bekkenet? Noen flere med denne følelsen (om dere skjønte noe av den...)?
Ladysoul Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 hei jeg skjønner hva du mener, jeg også er støl liksom øverst på innsiden av lårene, nesten som treningsverk...tror det er pga trykket ned i bekkenet, det blir jo sikkert litt belastning på muskler hele veien ned..jeg er forresten i uke 40 + 7 nå...
Axus' girlfriend Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 jeg har det også slik..forferdelig "støl", spesielt når jeg begynner å bevege meg. Kan bli litt svakere følelse utover dagen. Men jeg er bare i uke30, så det er jo fryktelig mange uker igjen om det er fordi at hun ligger så langt nede..skal til legen på mandag, så får spørre hva han tror det er:)
Kakebakesøte Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2008 Godt jeg gjorde meg litt forstått Kan jeg spørre når du fikk denne følelsen? Lenge siden? Jeg er litt gira på å bli ferdig med dette svangerskapet skjønner du Gikk en uke over sist så jeg går vel over nå også...
Ladysoul Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 den følelsen kom for kort tid siden, en stund etter at hodet var festa. Jeg er førstegangs...samtidig ble det veldig vondt foran i bekkenet /symfysen. Jeg skjønner deg godt når du gikk over tid sist, det er så kjedelig å vente!!! Men har nå hørt at de fleste slipper å gå over den andre gangen så masse lykke til til deg
Marit & de 3 knøttene Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Høres ut som om dere har bekkenløsning damer!
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 Ladysoul: Du er vel heller 41+0 er du ikke?? Er ikke noe som heter uke+7 vel
xToyax Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Jeg kjenner meg også igjen i dette du beskriver her.. Tror ikke det har no med bekkenløsning å gjøre, for det har jeg hatt veldig lenge, og det har faktisk blitt bedre etter at barnet har sunket ned i bekkenet.. Aner ikke hva det kommer av, og har selv nevt det for fysioterapauten min; men uten særlig respons.. Fikk bare høre det var mye spenninger pga. av hodet som presser på ulike muskler og sener.. Har liksom sånn ømhetsfølelse i lysken og på innsiden av lårene.. Er 38+4 nå..
twiga Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 Har også denne kjensla - hatt det siste veka ( og hjå jm i går sa ho at hovudet nå var festa). Så reknar med at de er pga dette ja... Er 40+0
tromsøjente me jente i magen Skrevet 16. januar 2008 #10 Skrevet 16. januar 2008 Jeg har hatt dette et par uker nå, er i uke 32 nå, og hodet er ikke festa her. så da vet jeg ikke hva det skyldes...skal spørre jordmora i morgen..
pgpia_ Skrevet 16. januar 2008 #11 Skrevet 16. januar 2008 er 29 + 3 å har også denne følelsen...har hadd den i et par uker...å tror ikke det er pga hode, for gutten min har enda ikke snudd seg. Føles ut som jeg har trena å blitt velding støl...spesielt når jeg går! har ikke tenkt så mye på dette da jeg trodde det var helt "normalt" men ble litt nysgjerri nå ,
Silletutta Skrevet 16. januar 2008 #12 Skrevet 16. januar 2008 Jeg er i uke 35 nå.. Har vært støl mellom beina i ca 5-6 uker nå. For meg kom det i forkant av bekkenplager / bekkenløsning.. Føles til tider som jeg har ridd en kamel eller hatt veldig heftig sex (uten at det er tilfelle..) Så JEG tror det henger sammen med bekkenløsning..Kom jo samtidig..
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #13 Skrevet 16. januar 2008 spurte jordmor. dette er ikke bekkenløsning! Er bare tegn til at bekkenet utvider seg og gjør seg klart til fødsel!Helt normalt.Hatt dette selv i mange uker nå og er 38+3 i dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå