Gå til innhold

Min Fødselshistorie =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tirsdag den 8 (forrige tirsdag) våknet jeg på natta med voldsomme menssmerter..Var ikke sikker på om det var rier, for trodde de skulle komme langsommere. Klokken var 02.09, og etter et par rier var det ingen tvil. Riene begynte med 3 minutters mellomrom, det var forferdlig vondt og riene var så sterke.

Jeg ringte føden med engang, og fortalte åssen ting lå ann. "Joda" sa damen i telefonen.."Kom ned en tur du"..Samboer fikk lettere panikk og ringte mamma og pappan min som skulle komme å hente Kevin. Kevin hadde akkurat sovnet etter en urolig natt og var selvsagt ikke glad for å bli vekket.

Han ble dessuten redd fordi jeg sto og hylte av smerter. Ble bare mer og mere vondt. Mamma og pappa var her ca en halvtime etter vi ringte. Hele gjengen i bilen til pappa på vei ned til sykehuset i all hast..I bilen var det bare 1 minutt mellom hver rie, og pappa fikk lettere panikk og kjørte fort. Mamma kjeftet på han og sa han måtte ta det rolig.

Herregud tenkte jeg i baksetet..Åssen skal dette gå? Klarte ikke å snakke, bare skrek. Omsider var vi på Ullevål..Men ingen visste hvilken bygning fødeavdelingen var, så pappa med krykke og dårlig hørsel løp inn nærmeste sted og hørte med de.

Få meg inn på fødeavdelingen skrek jeg fra baksetet. De kom tilbake og kjørte til rett bygning. Rett før jeg skulle gå ut, kjente jeg at jeg måtte tisse. Pappa jeg tisser i bilen din sa jeg..Han sa ok jenta mi helt greit. Var selvsagt litt av vannet som gikk.

Måtte hente meg inn litt før jeg klarte å gå ut av bilen. Samboer og pappa måtte støtte meg opp trappen. De fikk dratt meg inn i heisen, der jeg måtte legge meg på gulvet i heisen. Hadde så sinnsykt vondt.

Omsider oppe ble jeg liggende i heisen, mens samboer sperret slik at heisen ikke skulle lukke seg. Pappa løp inn på vaktrommet der det satt 8 overraskede jordmødre som ikke helt skjønte hvorfor en eldre mann kom løpende inn-

"Dattera mi ligger i heisen og vannet har gått" fikk han ropt ut, og de kom kjemperaskt med en seng til meg..Klarte såvidt å karre meg opp på sengen, fikk god støtte av sambo.

De ilte meg inn på fødestua, der jeg allerede hadde begynte å presse..Kjente babyen ville ut. Stakkars samboer sa: "Hun vil ha epidural altså, det har hun sagt mange ganger. Hun fikk ikke det sist" Jeg klarte ikke si noe, men tenkte inni meg: "Nei gutten min det er nok for sent"

Jeg presset vel en ca 5 press, kjente babyen lå i bekkenet og det var voooondt når han lå der mellom hver rie. Ouuch! Han var ute på ca 5 minutter..En stor og flott gutt på 4448gram og 53cm =) Morkaken veide 1 kilo og kom like etterpå.

Jeg var like lettet denne gangen som sist da babyen var ute og riene sluttet..Puuhhh =)

Ulrik heter gutten min, som de fleste har sikkert fått med seg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tjohoi, gikk så det suste det der:)

Gratulerer så kjeeeempemasse:)

Skrevet

Ja, dæven, det gikk fort.. Flott historie. Gratulerer :)

Skrevet

Å herrefred det gikk kjapt....

Hehe,skjønner liksom ikke at det går ann jeg.Mine fødsler tok "aldri" slutt...*ler*

Gratulere med Ulrik.Morsomt navn.(nesten likt sønnen min sitt)

Skrevet

fy faen! det fgikk kjapt!! gratulerer :)

Skrevet

er jeg slem som syns mest synd i den stakkars familien.... litt av et sjokk at ting kan gå så fort!!!

gratulerer masse, blir så babysyk når jeg leser fødsels historier

Skrevet

shitt så raskt..

men for en historie da.=)

Skrevet

Alltid kjekt å lese om styrt fødsler:-)

Gratulerer igjen med gutten din:-) Du var kjempe flink;-)

Skrevet

Det gikk unna ja! Gratulerer så masse med veslegutten :-)

Skrevet

det gikk raskt! ( men ikke raskere enn min fødsel! hehe )

gratulerer såå mye med den lille gutten! kose dere masse!! =)

Skrevet

Ja det gikk fort..hadde tenkt at riene skulle komme LITT langsommere..men den gang ei

Skrevet

ja synd på mamma og pappa også..stakkars pappa han ble helt fra seg

Skrevet

Å herregud det gikk fort ja!! Jeg ble skikkelig bekymra når jeg leste historien din. Trodde aldri du skulle rekke sykehuset...Gratulerer med gutten!:) Veldig fint navn han har fått:)

Skrevet

Wow.. håper min går like kjapt.

Skrevet

hehe ja det var like greit når jeg tenker på det..er de som ligger i flere døgn også, men når man er midt i det er det inteeenst

Skrevet

Ja, klart det. Men vondt blir det uansett, og da kan en like godt bli ferdig med det innbiller jeg meg.

Men ikke vet jeg, min korteste fødsel var på 6 timer.

Skrevet

Hehe, like godt... begynner å bli utålmodig nå... 8-9 uker igjen.. Tror ikke jeg går over... har ikke gjort det med de 3 andre i hvertfall.

Skrevet

Ja og enda mere lei kommer du til å bli..Bare les alle klageinnleggene fra meg..hihi :o) men måtte bare vente 3 dager over termin da..

Skrevet

Uff, det er lenge nok det ja.

Skrevet

Gratulerer så mye :)

Hvor lenge varte fødsel nr1?

:)

Jeg brukte 4t og 37min. Og det var fra da jeg sto i inngangen på butikken. ;)

Men, hadde en litt dramatisk fødsel da.. mnenmen:)

Bor du langt unna sykehuset forresten? :P

Skrevet

Steike, d gikk fort!

Gratulerer så masse nok en gang!

Skrevet

Oi, det var dramatikk, får`n si!

Min første brukte fire timer fra første lille mensmurring til hun lå på magen min, syntes det var mer enn intenst nok, jeg!

Utrolig bra at det gikk så greit, da, og at dere rakk fram i tide. Hadde nok ikke vært noe særlig å føde i bilen, eller heisen for den saks skyld. Jeg har sett på bildet, og det er en nydelig liten gutt du har.

Nei, rettelse, TO nydelige gutter! Vær stolt av dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...