Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på jobbintervju snart, er 4 mnd på vei. Bør jeg fortelle at jeg er gravid? Sjangsen er meeeeeget stor for at de ser det uansett, men bare sånn i tilfelle de er litt nærsynte, hehe.

Er det dårlig gjort å ikke si det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har ikke lov til å vektlegge en eventuell graviditet og du er ikke pliktig til å fortelle om det. Hvis de mener du er råtten for å ikke fortelle om det betyr vel det egentlig at det er de som er råtne og ikke minst at de hever seg over loven..En sånn arbeidsgiver vil du ikke ha, det er jeg sikker på:)

Lykke til forresten:)

(husk å tenke gjennom sånne rare spm som å beskrive deg selv med 3 eller 5 ord, så du ikke blir helt satt ut av det:) )

Skrevet

Jeg var på jobbintervju da jeg var like langt som deg. Intervjuet gikk kjempebra, og jeg følte at jeg hadde jobben i boks...helt til jeg sa at jeg var gravid. Da snudde de helt og ble utrolig negative. Greit nok at de ikke har lov å diskriminere deg, men de gjør det likevel. De jeg snakket med prøvde ikke å skjule det en gang. Trenger vel ikke si at jeg ikke fikk jobben ;)

Skrevet

Jeg var på jobbintervju når jeg var rundt tre mnd på vei. Sa at jeg var gravid og fikk 100% fast stilling med en gang. Så kan være intervjuer som går bra også:)

Lykke til!

Skrevet

Ok, da bestemmer jeg meg for å ikke si noe, hvis de ikke spør. Vet at de ikke har lov til det, men har hørt at mange gjør det likevel.

Men det kan jo hende de bare tror jeg er god & rund;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...