Gå til innhold

Gode råd ang. baby med vondt i magen....kolikk????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa vår har de siste nettene og kveldene hatt 3 - 4 timers økter med skriking, gråting og tydelig plager med magen....

Vet ikke om dette kan være kolikk, men.... det er hvertfall slitsom både for henne og oss.

Noen som har noen gode råd? Erfaringer????

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår lille pike hadde det på samme måte. Jeg ble redd for alt jeg spiste i tilfelle det skulle påvirke henne. Vi tok snuppa med til kiropraktor med fantastisk resultat. Fikk med oss en helt ny baby hjem.

Lykke til

Skrevet

Både lillmor og lillemann har hatt kolikk her, og det er utrolig slitsomt. Det som hjalp her var å bruke minifom før måltidet:) Men lillemann gikk vi også til kiropraktor, og dette hadde virkning.

Prøv også å gi to ml med fenikkelte før hvert måltid, dette hjalp også her.

Nå skriketoktene er som værst kan du gi sukkervann. Kok opp en dl vann og ha en ts sukker, gi henne to ml av dette. Sukkervann kan du gi så ofte som en gang i timen. Men dette er ikke noe forebyggende, det hjelper kun når hun har vond.

Det kan også være lurt å se om det er noe du spiser som hun reagerer på, her merket jeg at hvis jeg holdt meg unna, brus, sukker, sterk mat og en del melkeprodukter ble det litt bedre her.

Det hjelper også med et deilig varmt bad. Har hørt at sånn tommytub skal være bra, men det har jeg ikke prøvd selv.

Er som sagt blitt ganske erfaren med dette med kolikk, siden vi har hatt to med det, så bare å spørre om det er noe:)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Hvor mange ganger var dere til behandling hos kiropraktor?

Var det vondt for babyene?

Har dere noe kiropraktor å anbefale?

Skrevet

Vi gikk til en som holder til på linderudsenteret i Oslo, tlf 23 24 50 60. Vi var veldig fornøyd med han:)

Dem sier at det burde hjelpe innen 4. behandling. Nå har lillemann her kiss, så vi måte gå 6 behandlinger før han ble kvitt kolikken, men siden det ikke bare er det så går vi nå hos manuelteraput og barne fysioterapaut.

Babyen får ikke vond, men men de kan ofte bli litt værre etter første bahndling, men så blir de bedre:)

Skrevet

Vi gikk til klinikk for alle på Majorstua hos Marianne Kriken. Kjempeflink og er spesialisert på barn. Husker ikke helt hvor mange behandlinger hun fikk. Gjorde ikke vondt for snuppa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...