Gå til innhold

dere som har bebyer som sover hele natten:

Anbefalte innlegg

Skrevet

når fikk de siste måltid før de lærte seg å sove hele natten?

hva var det som gjorde at de forlenget søvnen og når begynte de med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er snart 3 måneder, har sovet hele natten siden hun ble født. Soverommet er kjølig (16-17 grader) og mørkt og hun får masse mat før hun legger seg og nok oppmerksomhet å kos om dagen, det tror jeg gjør at hun sover godt å lenge :) Lengre for hver måned....

Skrevet

Lille prinsen min er nå 4,5 mnd., han har sovet hele natten fra han var 2 mnd., herlig:)) Jeg ammer han i 22 tiden, så våkner han igjen i 7-8 tiden, får mere pupp og sover gjerne en time eller to til. Utrolig deilig å få sove ut. Tror han får masse melk og er veldig fornøyd, derfor sover han godt.

Skrevet

Min gutt sover på eget rom og sover hele natten. Han begynner å bli trøtt i 20-tiden...men vi legger han ikke før senere. Gir han siste måltid når jeg legger meg, ca. 23 (gjør det ikke hvis han sover tungt). Han sover da til alt mellom 7-9 om morgenen. Han er 3 mnd. Han har det ganske kjølig på soverommet, ca. 15-16 grader, helt mørkt. Sover kun i bomullspysj under dundyne.

I dag sov han faktisk til 10....hehe...

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å si akkurat hva som gjør at min lille snupp sover hele natten. (dvs fra 22-23 til 06-07-08). Vi var nøye med at hun sov i senga si kun om natten og i vognbaggen i stua på dagen. (det anbefales jo). Hun får et måltid rett før hun legger seg for natten (mm). I det siste har vi begynt med grøt også, i sju-tida. (hun er seks mnd, begynte å surre litt om natta. Grøten løste det). I tillegg har vi det kjølig på rommet (16 grader) og hun sover på lammeskinn. (det skal jo også gjøre at de små sover bedre)

Som du skjønner, kan jeg ikke sette fingeren på en konkret ting vi har gjort. Antagelig er det en god blanding av alt dette.

Lykke til!

Skrevet

Min sønn er 9 mnd og har sovet hele natten fra han var en uke.Vi svøpte han stramt inn i helseteppe og la han på soverommet vårt hvor det var kjøligt og helt mørkt.Når han var 31/2-4 mnd begynte han og legge seg kl 19 og da vekket vi han halv tolv så han fikk en flaske med melkog vi sluttet vi med og svøpe han inn i helseteppe.

Skrevet

her er det legge tid kl.19. hun er 12,5 mnd å har sovet rundt siden den dagen hun ble født. hun har nettopp begt å ligge på sitt rom, gir henne flaske kl.18.30 da drikker hun 180ml og sover til kl.07-08 neste dag uten mat mellom, jeg vekket henne før kl.23 for at det ikke skulle blir så lenge mellom måltidene, men det frarådet de meg, for at blir ungen vandt til det så kan det bli vanskligere å slutte, de sa på føden at barne våkner når det er sulten, så her får vi masse kveld å masse søvn m natten, når jeg gir henne flaske kl.07-08 så etterpå skifter jeg bare bleie å koser litt så legger hun seg igjen å sover til kl.10-11. men hun er våken som regel hele dagen da, med kun en halvtime søvn innimellom.

Skrevet

Jenta mi får grøt 19.30, og vi prøver med en flaske MME kl 20, men hun vil ikke ha.. Legger henne litt etter det.. Nå for tiden vil hun ikke legge seg, selv om hun er stuptrøtt, men sovner til slutt.. Sover da til kl 08 neste dag.. Hun har mellom to og tre lurer om dagen, varierer fra en halv time til en time hver gang.. Tror jeg har et sovedyr...

Skrevet

Jeg tror rett og slett at det er forskjellen på babyene som gjør at noen sover hele natten og andre ikke. Det er selvfølgelig viktig å ikke legge en sulten baby, men utover det tror jeg det er tilfeldighetene som råder. Med mindre de er over ca 5-6 mnd for da kan man vel begynne med litt bevisst nattavvenning, men da må man ta noen netter med grining. De minste babyene må få mat når de signaliserer det. Men så tror jeg også noen tror at babyen griner for mat om natta og gir mat, men så er det noe annet, f.eks. smokken eller at de ikke får sove. Sønnen min våkner flere ganger om natten selv om det ikke er pga mat. Ellers så kan jo grøt funke på babyer som er såpass gamle at de kan få det. Jeg trodde lillegutt sov over såpass tidlig (10 uker) pga at han får mme og at det metter mer enn mm, men har snakket med flere som ikke har merket noen "bedring" etter at de var nødt til å begynne med mme.

Ellers så synes jeg det blir litt frekt å skrive som hun over her at "babyen min får masse kjærlighet og kos om dagen, derfor sover hun på natta..." Tror nok absolutt de foreldrene med babyer som får mat om natten også gir nok kjærlighet og kos på dagen også!

Skrevet

Signerer denne!! Mange er nok kjappe til å ta æren for at barnet sover hele natten. Min første gjorde det, andremann gjør det ikke i like stor grad ( iallefall ikke nå når vi legger henne kl 19). De har fått samme behandling, så min konklusjon er at barn er forskjellige.

Skrevet

He he, ja jeg synes jeg gjoer alt det samme som folk over her gjoer, likevel sover ikke snuppa vaar hele natten. Kan nok hende jeg ammer naar jeg ikke boer, men har provd aa la henne vaere eller bare klappe paa o.l, og hun roer seg ikke, har provd en time.. saa da ammer jeg for aa faa sove selv. Men naa er hun 6 mnd, mulig vi proever med natt avvenning, men gleder meg ikke kan du si. Men orker ikke disse nettene stort lengre, et halvt aar er nok!

Skrevet

Tror nok det har mer å si på babyen enn på hva foreldrene gjør, ja... Lillegutt her er i grunnen en rolig gutt, men begynner å bli mer og mer aktiv nå. Fra han var rundt 2 mnd ble han kjempetrøtt rundt kl 19, så da begynte vi å legge ham for natta kl 19 og han sov til kl 07-08 dagen etter, men ville ha mat en gang og våknet et par ganger til innimellom som vi bare kunne dytte i smokken og så sovnet han igjen.

Fra vi kom hjem med ham fra sykehuset har vi alltid gjort de samme tingene før han skal sove; pysj og evt bad og så flaske og så seng. Nå får han grøt, så da gir vi flaske og grøt først, så er det pysj og evt bad, litt vann og en god rap, og deretter seng og natta. Har ikke fått komme ut i stua igjen etter leggetid. Da er det mørkt på soverommet og gråter han er vi inne og gir smokk, stryker på kinnet og sier natta. I begynnelsen ble det en del turer og av og til opp av senga for å trøste, men det gikk seg fort til i grunnen. Nå er han 5 1/2 mnd og sover av og til hele natta, av og til våkner han for å si ifra at han savner smokken;) Har ikke hatt noe å si om han har vært rolig om dagen, veldig aktiv om dagen, sett mange folk om dagen; natta er stort sett lik uansett. Og søvnmønsteret har ikke endret seg siden han var et par mnd i grunnen, selv om aktivitetsnivået har forandret seg masse... Så noen fasit finnes nok ikke. Er forskjell fra baby til baby. Samme om de får mme eller mm også. Har to venninner som ammer der babyen har sovet hele natta omtrent fra nyfødt, ei som ammer der babyen ikke sover hele natta og vår lille som får mme som begynte å klare å sove hele natta fra rundt 3 1/2 mnd og fortsatt kan finne på å våkne om nettene...

Dette ble litt langt, men er iallfall mine erfaringer med soving om natta:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...