Gå til innhold

Hvor mye klær har dere av str 50? og av str 56?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvor mye jeg trenger av klær i denne størrelsen. Gjerne ca hvor mange bodyer, sparkebukser, strømpebukser osv....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen i str 50 er min erfaring, betre med litt for stort enn litt for lite....viss eg husker riktig hadde eg en body og sparkebukse i 52 og de vart en uke....

Skrevet

Hei.

Jeg hadde noen sett med str 50 jeg da, har fått ganske store barn jeg , 53 og 53 cm og alle tre har vært rundt fire kg. De brukte klærne ganske lenge også mellom en og to mnd, så kommer til å ha noen sett til den lille som kommer i juni også jeg, men barn vokser forskjellig da så vanskelig å si akkurat hva du trenger.. men et par sett hadde nok jeg kjøpt og sett litt etter hvert hva som trengs:-)

Skrevet

Tror ikke jeg tør å skrive hvor mye jeg har kjøpt...

Gått litt amok kan man si...

Men jeg har noen bodyer og bukser+sparkedresser i 50,

og myyyye i 56.

Satser på å skifte 2-3 ganger i løpet av dagen, hehe.

Og alle sier jo at det blir kjøpt 62 og oppover i gave, så jeg har satset på det kan man si...

Skrevet

Har kjøpt noen bodyer i 50, men bare noen billige. Ellers har jeg kjøpt det meste i 56, i tilfelle den skulle være litt lang. Skal skrive ned en handleliste i ei bok jeg har..

Sjekkliste over babytøy:

* 3-6 nattdrakter i bomull

* 2-4 kortermede bomulls-bodier

* 2-4 langermede bomullsgensere

* 2-4 kortermede t-skjorter i bomull

* 2-4 langermede t-skjorter i bomull

* 1-2 joggedresser

* 1 strikkejakke

* 4-6 par sokker

* 2 par tynne raggsokker

* 2 smkker som kan vaskes

* 1 lue

Til vinterbabyer:

* 1 par votter

* 1 bobledress

* ullundertøy

Jeg har ikke fulgt denne listen manisk, men det er jo en guide da..

Skrevet

Jeg har ingenting i størrelse 50, forkjellen på det jeg har kjøpt er ikke så stor til 56. Dessuten har jeg fått vite at jeg venter en som er 4200 til 4500 og da er det jo sikkert for lite likevel- og som en sier her, det er uansett bedre at klærne er for store enn for små. Hentesettet jeg har fått av min avdøde farmor vet jeg ikke størrelsen på, men det ser stort og godt ut- så det vil han kunne bruke en stund.

Har fått endel gammeldagse skjorter av svigermor, sann som man bretter og knyter- fra 80 tallet, husker jeg hadde sanne på babydukkene mine når jeg var liten. Har 4-5 stk av disse, tenkt brukt sammen med søte små truser.

Har kjøpt 2 ullbody, 4 andre bodyer, samt 3 pysjamaser i 56, 2 sparkebukser, ett sett jeg har kjøpt selv, ett jeg har fått og endel andre bukser med lange bein som kommer fra svigers. Har også sokker og strømpebukser i ull og bomull. Kommer sikkert til å få masse også, og skal si at jeg gjerne vil ha det i 56 også- selv om de fleste sikkert kjøper 62 siden det kan brukes litt lenger.

Synes virkelig det er nok i begynnelsen, kansje ikke i forhold til om man leser sanne utstyrs lister. Men så strøk jeg ganske mye på den listen til hva man trenger til babyen av utstyr, ikke klær også da. Og butikkene stenger jo ikke om man får et barn, er det krise at jeg ikke kommer meg ut grunnet dårlig form får sambo handle litt da...

Skrevet

Jeg har en del klær i str.50 blandt annet 10 bodyer og 3 sparkebukser +++ og mye i str.56 sikkert minst like mange bodyer men mye mer av annet tøy også.

Første jenta mi brukte str.50 i 5-6 uker og str. 56 enda lengere. Så mye av klærne er etter henne + noe nytt.

Skrevet

men dere kommer til å få så mye at å kjøpe selv er unødvendig, har bare brukt halvparten av klærene til gullet mitt og da kjøpte eg minimalt selv...2 boddyer, 2 sparkebukser, et teppe, et hanklede....resten fekk eg...

Skrevet

Er førstegangs jeg, så prøver meg litt frem får man vel si..(les: har ikke PEILING...) =O)

Ingenting i str 50, de varer nok ikke lenge uansett. Har blitt en del i 56 og 62. To pysjer, flere bodyer, hele dresser m/fot, og noen sparkebukser.

Trenger flere sparkebukser.. Noe jeg har funnet ut er ganske vanskelig å finne tak i!! Skal tydeligvis være bukser til de små knøttene. Det er jo så tøft liksom..For noe TULL!!! Hva skjedde med praktisk og behagelig ?? Er det så mye bedre med strikk over magen? La nå babyene være baby !!

Kjenner jeg blir frustrert... Bestilte noe fra nøstebarn, men det er jo så SINNSYKT dyrt...

Skrevet

jeg har kjøpt inn:

2 strømpebukser str50

3 langarmede bodyer str50

1 sparkebukse str50 (har tenkt å skaffe meg en til

- kommer ikke til å handle mer, da får jeg heller ta det når vi kommer hjem. Vil ikke risikere å sitte med alt for mye i str50 heller. Får se hvor stor jenta er.

har kjøpt noe av det samme i str56, men har vell 3 bukser. + ull body og strømpebukse + luer. Også der tenker jeg at jeg ser det an. Må jo ha noe å gjøre i permisjonen, hehe:)

Det viktigste er vell at man har noe å starte med:)

Skrevet

har også kjøpt en heldress i str56 og en ytterjakke i str56:)

Skrevet

Jeg syns det var veldig koselig å ha på noen små ting som var helt passelige i starten, så 2-3 bodyer i 50 er jo fint syns jeg. Min sønn var helt gjennomsnittlig stor og brukte 50 i noen uker i allefall.

Skrevet

...og i dag har jeg vært på salg og handla noen kjempesøte klær i str 50 og 56 selv om jeg har litt fra før. 70% avslag på Lindex og halv pris av rød pris på Kapp Ahl. Når det blir ca 20kr pr body kan man jo kjøpe noen eller? Jeg er storfornøyd! :-D

Skrevet

jeg fikk en jente på 52 cm og har vel bare brukt en bukse i strl 50,resten startet jeg med 56. Hun kom 10.12 og jeg har begynt å ta på henne 62 nå..noen plagg i strl 56 funker enda. Pga en del gulping om dagen,kan jeg skifte body 4-6 ganger om dagen..bare ett lite tips fra meg:o)

p.s:tenk praktisk!!ikke kjoler og upraktiske klær den første tiden...bare masse styr det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...