trønderfrøken Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Rart med det, men etter fått mann og barn så har jeg ikke så mange gode venner igjen, har mange bekjente, men skulle ønske jeg har hatt flere gode venner som jeg kan prate om alt med. Noen som jeg kunne dratt på kino/kafe med innimellom. Synd egentlig at det beste som har skjedd meg har "ødelagt" for min sosiale omgang. Flere som føler på dette?
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Føler også litt på det samme. Har noen gode venninner, men 2 av dem bor i Oslo, ( jeg bor på nordvestlandet). tror nok dette er en fase mange går igjennom. Regner med at jeg blir mer sosial ettehvert som jeg får litt mer overskudd. Nå har jeg 3 unger og hus som krever nok :-D
winneboo Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 jepp men har bare meg selv å takke for flyttet fra hjembyen min Ikke så lett å danne nytt nettverk i ny by.
It's all about me Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Jupp, har det akkurat på samme måte. Skal jeg gjøre noe uten mann og barn nå så blir det en raskt tur i butikken for å kjøpe middag. That's it.
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 enig, har ikke så mange venner igjen, og ingen av dem har barn:(
3 blå Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Jeg har jo mange venner, og bestevenninna mi er gull verdt, men det blir ikke mye tid til å treffes. Jeg er alenemor og mannen hennes jobber på sjøen, så vi sitter mye alene i hver vår leilighet. Ellers er alle venninnene mine (både med og uten barn) gifte eller i faste forhold. Når jeg tenker meg om så er det faktisk bare jeg som er singel i hele venninnegjengen... Jeses, det var en deprimerende tanke. Vel...det er godt vi har slike nettforum som dette sier jeg bare
peonererfine Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Jeg har holdt bevisst på endel gode, gamle vennskap gjennom livet...selv om noen nye har kommet til og noen er borte. MEN: Jeg merket veldig godt at det var fint å være med i barselgruppe etter at jeg ble mor. Det var en fin og intens tid vi delte sammen, da alle i gruppa var førstegangsmødre. Totalt fremmede for hverandre i starten, men fikk likevel god kontakt. Da merket jeg at jeg hadde mindre tid/overskudd til de andre vennene...trivdes så innmari godt med de som var i samme situasjon akkurat da. Tips til deg må være å sette av litt tid til å ivareta vennskap 'til tross for' at du har blitt mamma, om det så er en kjapp lunsj eller dere klarer å avtale en kinokveld, f.eks. En kan være så sliten med småunger at det å være sosial kan nesten virke som et ork, spesielt om kvelden. Men prøv å komme deg ut og møte folk, om det så er et kveldskurs eller hva det skulle være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå