Gå til innhold

Hjelp! Streptokokker i skjeden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Noen andre som har fått påvist dette? Har jo tatt prøver fra skjeden tidligere i svangerskapet, og har ikke blitt påvist noe da. Nå er jeg i uke 32+4, og fikk svar på prøven. Hadde litt streptokokker i skjeden da, men ikke så mye at det var farlig sa legen. Fikk resept på antibiotika. I tillegg til dette så er livmorhalsen min 15-19 mm kortere(vært det i 3 uker nå iallfall uten endring), hatt en del kynnere men ikke nå for tiden. Så har jeg hatt blødninger av og til gjennom hele svangerskapet. Huff dette er min første og jeg er så redd. Noen som har vært like uheldige som meg?? Alt ser bra ut med ungen og sånt, celleprøven var fin og alt. Fikk også kondylomer under svangerskapet(innvendig og utvendig), men det har jeg fjernet kirurgisk, Noen med erfaringer?? Er så redd for barnet mitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kondylomer er ikke farlig for fødselen! Men jeg er litt usikker med streptokokker faktisk...ring føden!!

Skrevet

Vel halvparten av oss har denne bakterien i skjeden. Det er bare et fåtall som overfører denne bakterien til barnet. (det er farlig - men altså svææært sjelden)

Man kan sette mor på en enkel antibiotikakur så er man helt sikker. Kondylomer er ikke farlig for babyen.

Hvis du engster deg sånn, hvorfor snakker du ikke med jordmor/lege?

Lykke til!

Skrevet

Som jeg har skrevet så fikk jeg antibiotika og legen sa at det ikke hadde utviklet seg til noe farlig enda. Men det var alt. Jeg klarer ikke å stole helt på leger. Har fått så mange feil diagnoser på ting, og tror jeg leser for mange "skrekkhistorier"(hehe..litt hysterisk, men prøver å roe med litt ned nå). Jeg har aldri hatt noe annet enn influensa og barnesykdommer, så kommer alt dette plutselig nå. Ble litt for mye for meg dette her. Hjelp. Leste at streptokokkene kan komme tilbake igjen rett etterpå derfor behandles ikke dette under svangerskap. Blir jo forvirret her jeg sitter. Håpte noen har vært oppi samme situasjon, og hvordan det gikk.

Legene sier ikke så mye føler jeg, og jeg er så slik en person som er så kritisk til alt og må vite alt også.

Skrevet

Grunnen til at ikke alle sjekkes for disse bakteriene er at tusenvis av oss går rundt med dem i skjeden hele tiden, og det er ytterst sjelden de skaper noe problem. Du har fått en kur - det er mer enn oss andre som sikkert også har disse bakteriene. Mitt råd er at du slutter å lese all verdens skrekkhistorier og prøver å nyte siste tiden som er igjen, Uansett hvor mye du stresser og sjekker og behandler kommer livet uten noen som helst garantier, men vi må ta det som det kommer:-) Husk at det pleier å gå bra! Og stress er ikke bra for hverken deg eller babyen. Sender deg noen gode tanker og håper du klarer å slappe av litt.

Skrevet

Du har nok redd. Tror jeg må roe meg litt ned:) Ble bare litt mye vonde beskjeder

Skrevet

Skjønner det. Det å bli gravid og så bli foreldre er vel noe av det skumleste vi har opplevd og kommer til å oppleve. Håper du har litt støtte i noen rundt deg, barnefar eller andre, som kan muntre deg opp litt. *klem* PS også snakker du med jordmor/legen din om alt du tenker på - det er ofte godt å få snakka litt om sånt.

Skrevet

Ja får vente till jeg skal til sykehuset igjen. Legen min er helt ræva. Skal bytte med en gang. Prøvde å fortelle henne om alt dette, og hun bare nikket og sa ja MENS jeg fortalte det. Bare lukker ørene. Samboeren min ble like forbannet som meg. God grunn til å bli usikker da mener jeg.

Skrevet

Jeg fikk påvist streptokokker når jeg var gravid sist.

Jeg fikk antibiotika kur. Det gikk helt fint med vesle jenta!

Det er svært liten sjangs for at det skal overføres til barnet, og nå vet jo du til og med om at du har hatt streptokokkene, så du kan nevne det for legene på sykehuset som sjekker barnet ditt etter fødselen, så kan de være litt ekstra obs på å se etter tegn på infeksjoner... selv om de er jo veldig obs på det uansett.... - dette går nok fin fint!

Men - jeg skjønner at du engster deg! Det gjorde jeg også da jeg hadde fått vite at jeg hadde streptokokker! Men altså - alt gikk bra!

Skrevet

Godt å høre om andre som har hatt det og at det har gått bra. Var innom sykehuset i natt fordi jeg fikk slimete blødning igjen og det var noen hvite små klumper i toalettet. Det kunne være slimproppen sa de. Kom ut og livmorhalsen hadde blitt 3 mm kortere siden tirsdag. De sa ingenting om slimproppen, så vet ikke om det var det. De fokuserte helst på livmorhalsen som hadde blitt kortere. Håper det går bra. Har ikke lyst til å føde nå. Jeg måtte få lungemodningssprøyte og skal inn i dag og. Godt alt er vel med barnet mitt iallfall. Jeg nekter å gi opp.

Det var veldig oppmuntrende Bolle nr. 2 i ovnen:) Takk. Godt å høre at det kan være håp. Når fødte du? Stod du også i fare for prematurfødsel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...