Gå til innhold

Sykemeldinger!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler det nesten er blitt en trend med å sykemelde seg i svangerskapet. Noen går til legen å sykemelder seg for slikk og ingenting. Dette provoserer meg sånn, siden det er vi som betaler "sykepengene" deres.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette er BIM......hva folk sier her inne og gjør ute i verden er forhåpentlig vis (i visse tilfeller )stikk motsatt av hverandre,,,dessuten ser vi mer til de innleggene for de har jo da ikke stort annet å gjøre en å være her inne...

Skrevet

Så du mener at de selv ikke betaler sykepengene selv gjennom skatt.. Er selv sykemeldt og har ingen mulighet til å gjøre jobben jeg skal ha gjort.. så jeg snylter da på "deg"? Syns den kommentaren provoserer meg. Jeg skulle virkelig gitt mye for å jobbe.... men det kan være til fare for livet mitt og barnet sitt.. Vi har alle forskjellige terskler for hva vi tåler. Det syns jeg vi bare må respektere....

Skrevet

Legg det inn på kranglesiden. Orker ikke engang forvare meg. Hadde ikke vært sykemeldt hvis jeg ikke hadde hatt en god grunn til det.

Skrevet

skal vi bytte eller? hvem er du til å dømme hva som er "en slikk og ingenting"? lyst på bekkenløsning og kynnere selv? er dette foresten plager som det er greit å sykemelde seg for??? vi betaler alle skatt her i landet så ikke kom her og sleng med leppa.

Skrevet

Det er greit nok, men når folk går og sykemelder seg fordi de er så trøtte, da er det noe som er galt.

Skrevet

Men det er jo opp til legene å avgjøre.. Er de som sitter på myndigheten til å sykemelde.. Min lege gjør ikke det for tullegrunner. Legene ser kanskje konsekvenser av forskjellige problemer den enkelte har. Mange faktorer som spiller inn når noen er "slitne"..

Skrevet

BEKKENLØSNING OG KYNNERE ER GOD GRUNN TIL Å SYKEMELDE SEG FOR. Men å sykemelde seg fordi en er så trøtt, er langt bak mål.

Skrevet

Jeg for min del håper da VIRKELIG at piloten som skal fly mitt fly blir sykmeldt hvis hun er så trøtt som det faktisk går an å bli i svangerskapet! Eller bussjåføren eller kirurgen!

Jeg sitter foran en pc hele dagen så det verste som kan skje er at jeg sovner over tastaturet..

Så det kommer helt an på!

Forresten syns jeg også kvinner har en tendens til å skulle ofre seg så skrekkelig. Det gjorde jeg i forrige svangerskap, og hva fikk jeg igjen?? Ingenting, selvsagt! Og ikke fikk jeg ny kontrakt heller! Så det blir andre boller i dette svangerskapet, det skal jeg LOVE deg!

Skrevet

Jeg betaler mine egene sykmeldingspenger jeg!!!

Nå nå faen me skatta i dette landet i maaaange år.

Du må være en innsnevret og komplett idiot som en gang legger ut et så jævlig usakelig innlegg!!!!!!!!!

Tror du man slutter og skatte selvom man er sykmeldt???

Dumme,dumme,dumme deg!!!!!

Signere anonym fordi jeg hører ikke til her på trim 2

Skrevet

Ja men herregud så mange piloter å kirurger det er her inne da..... Hehe!!!

Skrevet

Jamen er det ikke legen som bestemmer dette da? Man kan jo ikke bestemme en sykemelding selv!

Skrevet

Tja, siden jeg har betalt skatt i mange år, har jeg vel ikke den største dårlige samvittigheten der. Staten bruker skatte pengene på noe mye verre en sykemeldinger til gravide damer.

Men jeg er til en viss grad enig, kjenner en del som har sykemeldt seg bare fordi de er gravide, og de tror det er lov. Men det er utrolig forskjell på mennesker og hva de tåler. Og noen ganger kan redningen være da en sykemelding.

Men det er også pga slike holdninger at de som virkelig trenger sykemelding ikke undersøker saken, pga at de ikke tør og er redde for hva folk vil si.

Skrevet

Ja tenk for en snylter jeg er.... sykemelde seg bare på grunn av premature rier i uke 20.... huff huff, jeg må jo være ei skikkelig drittkjærring... :0)

Skrevet

I begynnelsen av svangerskapet var jeg så trøtt at jeg sov 10-12 timer hver natt, samt 2-3 timer etter jobb. Med full jobb sier det seg selv at en ikke har mye igjen av døgnet til en noenlunde normal livsførsel. Likevel syntes jeg det var forj... å sykemelde seg så tidlig. Ble sliten å demotivert av "ikke å ha noe liv", så endte med 50% sykemelding da jeg holdt på å gå i dørken på jobb. Det er faktisk viktig å lytte til kroppens signaler, jo før jo bedre.

Nå er jeg 100% sykemeldt "bare" pga allergi. Skal sies at jeg gråt den dagen jeg kom fra legen med sykemeldingen i hånda. Deprimerende å ikke ha et fast holdepunkt i hverdagen utenom såpeserier på tv, å ikke kunne skravle med kollegaene hver dag, at det ikke er forskjell på hverdag og helg lengre.... (Skulle av og til ønske trettheten fra begynnelsen av svangerskapet hadde vedvart - så kunne jeg sovet bort dagene...)

Tenk deg om når du kritiserer de som er sykemeldte. Det er ikke så lukseriøst som enkelte tror. Og hvem vet - kanskje faktisk du trenger en sykemelding en dag du også? Da vil du sette pris på trygdesystemet vi har her i Norge.

Skrevet

Legen vill sm meg men jeg kan ikke!! Jeg sliter veldig med bekkenløsning å kvalme!! Har akkurat begynnt i nytt jobb, jobber som servitør!! Sist svangerskap jobbet jeg til 15 uke å legen syntes jeg jobbet allt før lenge... Det er så førskellig fra svangerskap til svangerskap, fra kropp til kropp!!!

Skrevet

Hei!

Jeg ble nettopp sykmeldt av gode grunner, men går ikke noe mer inn på det. Men uansett har jeg god samvittighet, og vet jeg skal være sykemeldt. har en krevende jobb i hverdagen. Har fast jobb, og har kun levert 1 egenmelding i løpet av 2 år! til og med vi som aldri har vært syke før, kan plutselig havne i en sykemeldningssituasjon! Men er enig i at graviditet ikke er noen sykdom, litt sliten er det normalt å bli. men da er det faktisk arb. plassen sitt ansvar å tilrettelegge arbeidshverdagen til de som er gravide. Det finnes altids alternative arb. oppgaver å gjøre.

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt siden begynnelsen av svangerskapet. Har en sykdom i tillegg til svangerskapet og er av den grunn veldig sliten og har svært lavt blodtrykk. Jeg har INGEN dårlig samvittighet for det. Jeg tenker mest på at jeg må ha det bra for at barnet skal ha det bra. Babyen min kommer LENGE før på listen enn noen skattepenger for å si det sånn:). Nå har jeg klart å begynne å jobbe litt igjen og det er bra for både selvfølelse og hodet. Tror ikke de aller fleste har lyst å gå hjemme. Det er GANSKE KJEDELIG i lengden for å si det mildt. Jeg hadde IKKE gjort det om ikke jeg måtte. Folk må være forsiktig med å tro at folk bare er hjemme for å late seg. Ting er ikke alltid det man tror:)

Skrevet

Hvor i heiteste har dere det fra at gravide er sykemeldte uten grunn???? Kom med beviset da for f..n i stedet for å "føle at det en trend"! FAKTA FAKTA FAKTA!!

Det er så sinnsykt mange synsinger angående gravide og sykemeldinger... Hallo!! Legen kan ikke sykemelde folk for "en slikk og ingenting" slik som HI "føler"...

Skrevet

Jeg er selv sykemeld pga bekkenløsning med gåproblemer, som kan føre til invalidisering om man ikke tar det på alvor. Men jeg kan ikke si at dette provoserer meg.

Jeg fikk inntrykk av at anonym refererte til at enkelte tar litt lett på det. Det har jo vært innlegg av typen: "Hva skal jeg si for å bli sykemeldt?" eller " Hvordan kan jeg beskrive bekkenløsning for å bli sykemeldt, jeg har det ikke men er liker meg ikke på jobb" ....

...og det er jo klart at slik kan virke litt provoserende på folk som kanskje spyr, er trøtte, sover dårlig men går på jobb.

Jeg er enig i at sykemelding ikke er noe noen bør ta lett på, men at man må lytte til seg selv og ta hensyn til kropp og barn. Men, jeg tror det er noe de fleste av oss gjør, unntak vil det alltid være begge veier.

Hm...tror poenget mitt var, tror ikke det var så veldig ille ment. Og husk, provoserte gravide damer kan få litt for høyt blodtrykk;)

Dæven, fikk litt glakristen følelse her jeg sitter...ikke meningen og være kvalmende positiv men det er mye provoserte damer her inne tidvis:)

Skrevet

Det var akkuratt det jeg mente :-)

Skrevet

Enig at det er nok en del som sykemelder seg uten grunn. Det har jeg selv sett som lege. Og som lege er det ikke lett å si nei, når den gravide kvinnen har bestemt seg. Hun går bare til neste lege.

Er selv blitt sykemeldt fra nattevaktene mine. Det var stor terskel for meg for det. Men mine nattevakter varer 18 timer, så på en uke kan jeg komme opp mot 60 timer. Kroppen min ville ikke det. Nå skal jeg bare jobbe på dagtid og bare 40 timer i uka. 40 timer er for de fleste full jobb, men for meg blir jeg da sykemeldt 20 % da ukene mine kommer ofte opp i 50-60 timer. Grunnen til at jeg er sykemeldt er fordi jeg er trett, jeg blir utslitt av å jobbe så lenge. Klarer ikke hente meg. Så TRETTHET ER OGSÅ EN GOD GRUNN TIL SYKEMELDING.

Hilsen fra en gravid lege.

Skrevet

husk alle svangerskap er forskjellige....

i mitt svangerskap klarer jeg rett å slett ikke å være med på noe maraton løp, som foeksempel en annen kvinne kan...

jeg jobber med barn å di trenger meg fult å helt hele tiden, men nå som blir jeg fortere sliten å er mere trøtt enn vanlig, sover 12-14 timer om natta, + en middagsdupp på 2 timer....

slik er mitt svangerskap, å sikkert flere sitt.... men sånt må bare respekteres!

jeg skulle gjærne ha løpt ut på januarsalget nå, hvis jeg hadde ork til det, men man må netsen lytte litt til di tegnene kroppen gir!!!

Skrevet

Tror det viktigste er å ta kroppen på alvor.. dersom man er sliten hele døgnet pågrunn av at man presser seg på jobb HVER dag så er det faktisk noe som ikke stemmer... For sånn er man ikke til normalt.. å da er jo det pågrunn av graviditeten...! Man skal faktisk ha krefter til babyen kommer... Jeg selv var skikkkeliii slitn og tenkte som så at nå makter jeg ikke mere.. sleit også med duuundreende hodepine, og jobber i bhg... Så når jeg kom til legen så hadde jeg skyyy høyt blodtrykk.. ikke så rart at jeg hadde hau pine..ble fullt sykemeldt for 2 uker.. blodtrykket har endelig gådd ned.. Vet ikke hvordan det blir for meg å jobb fremover.. er heller ikke såå himla gøy å gå hjemme hver dag i 4mnd før babyen kommer.. men man gjør det beste for babyen sin... !!!!

Skrevet

Jeg synes det er tvert om. Jeg synes det har blitt en trend å jobbe fullt og mer til. Jeg jobber 100% og føler at jeg av og til ikke strekker til når jeg hører andre gravide løper marathon mens de lager middag..

Jeg må ærlig innrømme at et par ganger i mitt liv har jeg vært så fyllesyk at jeg har sagt jeg har vært syk på jobben. Så jeg er en snylter på skattepengene?

Men jeg lurer i alle fall på hvor våre (min samboer og mine) skattepenger tar veien -- vi betaler nok i overkant av 30 000,- i skatt pr. mnd. Det er det samme som å betale for et lån på over 4,5mill.. Et stort hus kanskje..

Da er det litt forbanna å tenke på at man må være dødssjuk for å ha en grunn til å være hjemme en gang i blandt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...