Gjest Lenchen *høygravid* Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Sist jeg fødte gikk vannet på sykehuset og jeg hadde på meg en king-size-bleie, så det ble ikke noe griseri av det. Men dere som har hatt vannavgang hjemme. Ble det mye gris av det? Bør man beskytte sengen o.l? Søsteren min skal bo hos oss (og sove i vår seng) når vi er på sykehuset, for hun må passe datteren min. Så det er litt kjipt hvis hun skal stå å tørke sengen for fostervann liksom Hva gjør dere?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 kjøp ett tisseaken på kid, er i str 90gange 2 meter, men bare klipp det opp å legg under det vanlige lakenet ditt i senga der du ligger
Baby nr3 ombord Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 I mitt tilfelle kom vannet litt å litt i stråler, så rakk komme meg på do, men best å vær føre var:)
litakine og Theodor Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 vannet mitt gikk i senga, og hodet hadde ikke festet seg, så ble nødt til å bare ligge der mens vannet fosset ut mens gubben gjorde som best han kunne. La masse håndkler under, men jeg ville anbefale tisselaken. Hadde overmadrass, så lempa den bare ut når vi dro på sykehuset
Gjest Lenchen *høygravid* Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Jeg har kjøpt tisselaken til babyen. Kan det brukes? Eller er det for lite?? Var det masse som kom? Og var det vanskelig å få vasket madrassen etterpå?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Du kan sikkert legge babyens tisselaken under ditt laken der baken ligger sånn ca, men både sånne tisselaken og sånne kladder fra apoteket gjør meg så innmari klam! Jeg får ikke sove fordi jeg blir helt våt av svette. Har nå lagt tisselaken under overmadrassen, den kan vaskes/renses om det så kommer i senga.
Sunniva78 har to små Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 Har lagt tisselaken under lakenet jeg også, sånn for sikkerhets skyld!
Gjest mphs Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Jeg hadde tisselaken under meg de siste ukene og da vannet gikk i sengen ble ikke madrassen våt i det hele tatt. Tok bare bort tisselakenet. Men det var klamt å ligge på så jeg skal prøve slike kladder fra apoteket denne gangen. Kanskje legge det under overmadrassen.
Gjest mphs Skrevet 15. januar 2008 #10 Skrevet 15. januar 2008 Det er som bleier bare i en stor firkant til å legge i sengen.
Jewel m/jente får gutt Skrevet 16. januar 2008 #11 Skrevet 16. januar 2008 Kjøpte en DRY Kid overmadrass til sprinkelsengen som jeg fant ut at jeg kunne jo bruke selv itilfelle vannet går i sengen. Den kan jo bare hives i maskin hvis den blir våt. Den er vanntett, men også myk. Har faktisk ikke like vondt i hoftene etter at jeg begynte og ligge på denne. Ett lite tips bare..
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #12 Skrevet 16. januar 2008 Med førstemann gikk faktisk vannet da jeg lå i sengen. Eller, jeg syntes jeg hørte et smell (som kanskje bare var inni meg) og fikk kjempevondt. (Hadde allerede hatt rier i mange mange timer.) Kjente etter om vannet var gått, men var ikke våt. Men så reiste jeg meg, og svisj kom vannet - men da kun i buksa og på gulvet. Sikkert litt flaks, jeg hadde faktisk ikke engang tenkt på at vannet kunne komme i sengen og at jeg burde gjøre noe med det. Får kanskje finne frem tisselaken denne gangen...
tudeluuu Skrevet 16. januar 2008 #13 Skrevet 16. januar 2008 Jeg har bare lagt tisselaken under rumpa mi, på tvers over madrassen liksom, det er jo ganske bredt, og dekker en del.. men det blir klamt, så jeg legger en hånduk oppå i tillegg, ellers blir det for ekkelt!! Sist gikk ikke vannet mitt før ungen kom ut, men kan jo aldri vite, så best å være føre var som noen andre sier her.. har dessuten tempur-madrass som ikke tåler vann, så bør være forsiktig bare pga det =)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #14 Skrevet 16. januar 2008 Det meste av vannet mitt gikk i buksa forrige gang, og resten gikk i taxien på vei til sykehuset. Jeg stakk før jeg rakk å se hvordan sjåføren reagerte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå