Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Nå er jenta vår blitt 6 uker og jeg har den siste tiden ammet veldig mye. Jeg ammer ikke fult men gir morsmelkerstatning i tillegg. i snart en uke har jeg ammet veldig mye men nå gjør det så vondt at jeg ikke klarer mer. Slik har det vært tidligere også og da måtte jeg bare pumpe meg og gi på flaske. Er det andre som har det slik? Jeg er ikke sår og hun suger rett, synes det er så merkelig. Litt dumt også for jeg klarer ikke amme om det skal være slik. I tillegg føler jeg ikke at jeg har nok melk, er det også vanlig at noen ikke får nok melk? Også lurer jeg på en ting til, har merket at hun har fått en del utslett i ansiktet, hører at det er vanlig men føler det har blitt mye i det siste. Merket at det var til og med litt inakken i dag, kan det være noe jeg har spist som hun ikke tåler eller er det vanlig at babyer får utslett uten at det er melka mi?
line_n & sara Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 ville vist frem utslettet på helsestasjonen, og tatt en ammeprat der også! jeg hadde vanvittige såre brystvorter, så jeg har gått over til å bruke ammeskjold, så hvis det er sårehet som gjør ammingen til et problem for deg, ville jeg prøvd skjold! hvis du sliter m melkeproduksjonen, kan du prøve flere ting, som feks ammete og akupunktur (jeg var på min første time i dag for å se om det øker på litt!! må også gi en flaske på kvelden..skal på to behandlinger til, så bør det gjøre susen!) lykke til!
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Kanskje du har fått sopp/trøske? Det kan behandles. Se på www.ammehjelpen.no Min baby hadde litt utslett i nakken, men det var nok fordi jeg hadde tatt på litt for mye tøy en dag og han ble varm.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Det kan være allergi mot MME.. Lillegutt har hatt utslett, bittesmå røde (mange) prikker i ansiktet og på overkroppen, men har gått over til å fullamme nå etter at brystene er mindre såre, og da forsvant mesteparten av utslettet. (Har brukt NAN). Mitt råd er å lufte puppene så ofte som mulig og la babyen snuse på puppen før han tar tak, sånn at han gaper mest mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå