Gå til innhold

Lei av grøt?


ozgirl

Anbefalte innlegg

 

Dattera mi er nå snart 9 mnd og interessen for grøt er ikke akkurat stigende, heller motsatt. Har prøvd forskjellige typer, blander dem med fruktmos, sviske osv. Men får vel i henne kanskje 4 teskjeer. Brødskive med leverpostei derimot, det går ned på høykant!

Så frokost nå består av LITT grøt og en skive med leverpostei. Greit sånn sett, er bare litt bekymret for at hun ikke får i seg nok av det hun trenger av vitaminer og mineraler som finnes i grøten

Andre som har det samme problemet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

brødskive med leverpostei er jo kjempesunt det og. Eldstejenta mi nektet å spise grøt, så hun fikk skiver med leverpostei til frokost og kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutten min begynte og spise grøt til kvelsmat når han var 6 månedre. han har aldri syntes det er noe. har prøvd alle typene han kan ha og hatt frukt i de. til og med prøvd med litt sukker på for og se om han vil ha da. men han er ikke noe interisert i det. noen ganger griner han så tårene spruter når han må spise grøt. får så vont av han. nå får han bare de noen få skjeer som han gaper opp til når han begynner og grine så får han slippe. Så får han flaska etterpå og sovner til den.hehe

har prøvd og gi grøt mitt på dagen når han ikke er så trøtt og på morgenen også. men han vil rett og slett ikke ha det.

han spiser alt annet han får smake på. kjempe interisert i mat og blir sint om han ikke får smake når vi spiser.

skal snart til helsestasjonen, håper på og få noen tips da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg gir brødskive med leverpostei til lunsj, og bare bittelitt grøt (om hun ikke blir helt mett) Om han er mer interessert i "voksen" mat enn babygrøt så er det ikke vits å holde igjen (mener jeg da). Vi fikk iallefall ros for at hun var flink å sprise brødskive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida jeg er enig i det. han er veldig glad i brød. men har ikke gitt det så mye til han. kansje jeg bør begynne med det nå. han er jo veldig interisert i mat. han får middag , og grøt til kvelden, ellers er det bare falska på morgenen og lunch. og litt frukt innimellom.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...