Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Jeg synes jeg kjenner masse kynnere allerede, men kanskje det er altfor tidlig? Jeg er i uke 17, og kan ikke huske at jeg var plaget med dette før i slutten av forrige svangerskap. Det er jo ikke vondt (litt kvalmt innimellom) men plagsomt. Gjør det noe? Eller er det ikke kynnere jeg kjenner?
Fullrulle86 Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 jeg fikk kynnere i uke 18. er førstegangsfødende så jeg ble sendt på UL for å sjekke livmorhalsen i tilfelle det var premature rier. alt var normalt, men de så på sykehuset at det var veldig tidlig å få kynnere i uke 18 som førstegangs. viss jeg har forstått det rett så er dette andre gang for deg å det er vanligere å få kynnere tidligere da. men kanskje du burde ringe legen bare for sikkerhetsskyld å få en sykemelling eller noe?
frupingu Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Jeg har merket at kanskje et par ganger i uka så få jeg litt ubehag i magen. Plutselig smerte, som går over på kanskje et par sekunder. Når disse smertene kommer, må jeg holde opp med det jeg gjør, sier som regel au åsså er det over. Er dette kynnere eller noe annet?? Føler også at jeg på en måte holder pusten når dette skjer, å puster lettet ut når det er over etter kort tid.
Fullrulle86 Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 kynnere er når hele livmora strammer seg. viss en trykker på magen vil en kjenne at den er hard som en håndball... forferdelig ubehagelig...
frupingu Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Prøve på det neste gang, men det går så fort så er ikke sikker jeg husker det.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Jeg har begynt å kjenne det godt nå i uke 21. Er det for tidlig? Burde jeg kontakte jordmor? Er ikke akkurat behagelig, men ikke vondt heller.. Bare slitsomt til tider, når det kommer når det passer som minst...
callmebecka Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Jeg er annengangs, og merket forste kynner i uke 8! Tenkte dette var altfor tidlig, men etter en tur til legen og litt sjekking paa nett saa har jeg funnet ut at dette godt kan skje. Kynnere, uansett naar de kommer, er som oftest ufarlige og nodvendige for modningen av livmora. Skulle de bli vonde eller komme veldig hyppig ville jeg tatt en tur til lege.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 Blir man sykmeldt hvis man har mye kynnere før uke 20, og er førstegangsfødene? Jeg har masse kynnere, og det er ikke noe godt. Er det lurt å ta det med ro da??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå