Frk. Arwen Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Har i ca 1,5 uke hatt bittelitt brun utflod og en dag kom det bittelitt rosa på pairet (dagen etter gu). Det har ikke kommet noe de siste 4 dagene Har heller ingen graviditetssymptomer (det har jeg forøvrig ikke hatt hele svangerskapet.) er i dag 11+0, men er så utrolig redd for at det ikke er noe der lengre :-( Var på gu 10+1 og legen min sa at alt så bra ut, men har jo lest så mange triste innlegg - så selv om hun sier dette, så hjelper det ikke Har fått en tidlig UL på fredag...den uken her er bare forferdelig....føler jeg bare går å venter på å få konstantert at det ikke er en levende baby der lengre. Beklager - dette ble et sytete innlegg....men er så utrolig redd og lei meg :;-(
Oliver`s Mamma Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Hei:) Det er mange som har litt brunt utflod o.l uteb at det trenger å være noe galt..dette kan ofte komme etter sex e.l du var jo til gu, så kan jo ha en forklaring!! Jeg hadde også litt bruntutflod i trusa får 1 uke siden, har mistet før, så sef. veeeeeldig bekymret..Men var på ul idag, og såg et hjerte som banket og var faktisk litt lenger en forventet...så nå skal jeg slappe av, og tri at denne gangen skal det gå bra:)
TuppenogLillemor Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Hei vet akkurat hovrdan du har det. Har blødd litt selv i dag, så jeg ringte legen og fikk ul i morgen for å se om alt er bra, eller om jeg mister. Er 8+4 idag. Ettersom legen din sier at alt så bra ut, så stemmer nok det. Alt er bra skal du se. Det er ikke morro å gå og ikke vite noen ting. Krysser fingrene for at alt går bra med deg og spiren
milli Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Jeg forstår så veldig godt hvordan du føler det nå! Jeg går også å venter på UL (om en uke). Har opplevd MA før så det ligger og verker i bakhodet. Vingler mellom å prøve å tenke på noe annet (umulig), gjøre meg likegyldig for utfallet (umulig), tenke positivt (redd for å bli enda mer skuffet da), tenke hvordan jeg best skal komme meg over sorgen om det ikke er liv (det gikk overraskende greit sist så jeg tror nok livet går videre denne gangen også i så fall), prøver å tenke at det er utrolig bortkastet tid å ta sorgene på forskudd, men jeg er nå litt sånn. Så dessverre - jeg har ikke funnet noen løsning på hvordan en best mulig takler ventetiden for UL. Prøv å ha noe å gjøre på, kanskje Jeg leser Harry Potter for tiden - da drømmer jeg meg vekk i en annen verden hvor babyer ikke er et tema. Gå tur og få frisk luft og lett mosjon - det hjelper på humøret (og tiden går). Veldig lykke til - og husk - ikke alle har svangerskapssymptomer.
Frk. Arwen Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2008 Tusen hjertelig takk for svar!! Ikke meninga å ta opp temaer som abort på 1.tri for ENTE gang, men man blir bare så utrolig redd og lei seg noen ganger. Alle rundt meg som hverken er eller har vært gravide - sier jeg skal ta det med ro og tenke positivt, men det går bare ikke. De skjønner ikke hvordan man forholder seg til dette. Kommer til å leve i dvale frem til ul'en er overstått. Men som sagt, tusen takk for svar; gode ord hjelper - spesielt fra de som vet og skjønner hva man snakker om!!! :-)
mamman t o.a Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 hei.. er inne fra 2 trimester og snoker... har hatt det akkurat som deg jeg også.... fra uke 9 til 16+1 så følte jeg meg ikke gravid i det hele tatt.... ingen symptomer eller noe.... men fikk høre hjertet og vet at lill har det bare bra.... er vanlig og bekymre seg om man ikke har en eneste symptom eller noe.... holdt på å renne på veggen jeg... emn så langt er alt bra,så det tror jeg det er til deg også mange som har brun utflod å blødninger i sv.skap uten at det trenger å være noe som helst:)
tingeling87 Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 tror ikke du har noe å bekymre deg for. i løpet av hele første trimester hadde jeg brunaktig utflod. hver dag altså. jeg har hatt to eller tre friske blødninger, ikke mer enn noen dråper. jeg har ikke hatt noen symptomer, ikke engang ømme bryster. ingenting.. det eneste er at ejg har vært trøtt og slapp hele tiden. men for en uke siden (var da 12+2) var jeg på første kontrolll hos lege og alt var bare bra. legen mente at jeg hadde hatt en festeblødning for lenge siden og litt og litt kom ut. tror du bare kan slappe av. vet at det er mange skrekk-innlegg her inne og jeg har lest dem alle pga min bekymring ang MA. men de gjør ikke noe godt. du blir bare mer redd enn opplyst mener nå jeg. men du skal til UL snart og da får du svar på det du lurer på. håper dette roet deg litt ned=) går nok fint. lykke til på fredag.
mamma21*Har født* Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 Hei! Er ganske usikkert på hvor langt jeg er på veg pga uregelmessig mens. Kan være alt fra 12-16 uker... ganske slitsomt å gå rundt sånn som dette. Har nå heller ingen symtomer på graviditeten.... Er også utrolig redd for MA. Har jo ikke blødd eller noen ting da så er vel kanskje litt hysterisk....??? eller trenger man ikke blø for MA? Har prøvd å fått tidlig utralyd pga jeg er utrolig redd for at d ikke er noe der... Men legen min sa at d ikke gikk an å få d på sykehuset... og viss jeg bestillte hos en privat tok d for lang tid alikevel. Min UL har jeg fått 7 februar... men synes dette er LENGE å vente!! dette er vel ikke rett av legen min??? Håper på svar =)
Frk. Arwen Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. januar 2008 Nå sitter ikke jeg med så veldig kompetanse siden jeg er førstegangs. Men har du ikke hatt noen blødninger eller smerter er jeg ganske overbevist om at du kan ta det helt med ro :-) Selv om jeg selv har hatt litt brun utflod ba legen min meg ta det helt med ro . TENK på hvor mye som skal strekkes og tøyes og lages osv. Men - selvfølgelig klarer jeg ikke å slå meg helt til ro med dette likevel....av og til skulle jeg ønske jeg ikke hadde internett - slik at jeg slapp og lese alle disse skumle artiklene. Når det gjelder manglende symptomer holder jeg på å bli gal av dette selv - selv om jeg tror vi bare skal juble over å ha det så fint. I dag våknet jeg og var superkvalm å måtte nesten kaste opp. Jeg var jublende glad over å være kvalm :-) men dette er første gang jeg har kjent noe....og utover dette stikker det ikke så mye som i en pupp en gang :-( Trøster meg litt med at en venninne heller ikke hadde særlig med symptomer + at de rundt 12 uker kan forsvinne helt...jeg er 11+1 i dag.. Legen min var veldig snar til å sende meg til tidlig ultralyd - til og med før jeg fikk blødningene. Hun sa hun pleide å gjøre dette til alle mødre som er veldig bekymrede for svangerskapet. Det gagner hverken barnet eller deg og at du går å er redd. Syntes du burde få en tidlig ultralyd hvis du er så usikker på hvor langt på vei du er + at du er redd Ellers så er det veldig gode og hjelpende innlegg som har kommet inn i denne tråden, og jeg vil takke alle for beroligende ord. Det går nok bra med oss skal du se :-) men plutselig brer denne angsten seg over en igjen - og da er det godt å ha disse svarene og se på mens jeg venter på den store dagen (fredag) Lykke til :-)
Mammafugl Skrevet 16. januar 2008 #10 Skrevet 16. januar 2008 Jeg er helt enig med deg. Tenk på alt som strekkes og tøyes nedi der! Det er ikke rart det blør litt. Og det er ikke mye som skal til før det ser dramatisk ut "på papiret". Jeg har blødd og hatt brun utflod i rykk og napp siden uke 4. Jeg har vært inne på to ul og begge gangene har jeg sett et deilig, bankende hjerte. Helt fantastisk å se. Jeg er nå 8+1 og kjenner på de ømme puppene mine hele tiden, men forsøker å kose meg så godt jeg bare kan. Du får bare glede deg til fredag og ha masse lykke til!
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 16. januar 2008 #11 Skrevet 16. januar 2008 Håper alt går bra :-) lykke til vidre i svangerskapet
minou Skrevet 16. januar 2008 #12 Skrevet 16. januar 2008 Man behøver ikke ha noen blødning for MA. Det er jo "missed abortion" det står for. Om det går an å få time privat kommer nok an på hvor du bor. Dersom legen din ikke vil gi deg henvisning, kan du betale for det (koster tusenlappen, tror jeg), men hvis det ikke er noen som utfører det der du bor hjelper jo det lite. Sykehusene tar vanligvis bare imot pasienter der det er veldig fare på ferde. Dersom du er fra 12-16 uker burde det kanskje være mulig å høre hjertelyden, det gir også en veldig god trygghetsfølelse. Dersom legen din ikke har en doppler finnes det kanskje en jordmor på stedet du kan gå til? Lykke til og hold ut! Det går sikkert bra!
mamma21*Har født* Skrevet 16. januar 2008 #13 Skrevet 16. januar 2008 Tusen takk for gode svar alle sammen =) roer litt ned når en leser sånn! Lykke til alle sammen =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå