Gå til innhold

Hvor mange av dere er sykmeldt og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Entrer herved 3. trimester og har litt vanskelig for å avgjøre hvor grensa går for at jeg bør vurdere å be om (delvis) sykemelding.

Får veldig lett kynnere dersom jeg går eller er i aktivitet mer enn nødvendig og er ikke mye som skal til før jeg er helt ødelagt i ryggen. Dessuten blir det jo lite søvn etterhvert.. sliten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er sykmeldt fra jobb pga vonde kynnere, men er fortsatt student på heltid:) Men kjenner at det gjør godt for en sliten kropp å slippe å jobbe 3-4 dager i tillegg til skolen.

Skrevet

50% sykemeldt pga prinsessa har gjort at isasj-nerva ligger i klem.. dermed endel smerter i venstre beinet og ryggen.. ble anbefalt å sykemelde meg litt pga jobbsituasjon og søvnløse netter osv..

Skrevet

Jeg er sykemeldt på grunn av forkortet livmorhals og blødninger. Har også hatt en del kynnere i svangerskapet. Snakk om uflaks.

Skrevet

skyhøyt blodtrykk og truende svangerskaps forgiftning.. vært sykmeldt siden uke 24

Skrevet

Plaga med ekstremt mye kynnere siden uke 17(stress)

Nedpress og vondt i magen og sist,nå har riene begynt(ikke ffektive ennå)

Så jeg har gått fra og være fult sykmeldt aktiv frem og tilbake siden uke 25.

Men nå skal jeg ut i perm snart:=)

Forklar hvordan du har det til din lege,så kan det tenkes at du blir sykmeldt ja.

Ingen vits og slite seg ut.Du tjener ingen ting på det.....

Skrevet

Er nå i uke 37 og sykmeldt 100 % grunnet bekkenlåsning og låsning i T4-6 (rett bak lungene). Hadde ikke sjans til å gjennomføre en arbeidsdag og var utslitt etter å ha forsøkt 50% sykmelding en periode. Er fremdeles mye sliten og har mye vondt i ryggen.

Synes du skal kjenne på det selv, men anbefaler å ikke vente for lenge med å be om sykmelding. Jeg gjorde det og det resulterte egentlig bare i at jeg var helt utslitt og hadde fryktelig mye vondt.

Skrevet

Er i aktiv sykemld pga utmattelse og vond rygg. Går dårlig sammen med jobb i barnehage. Ble sykemeldt forrige uke, er nå 33 uker på vei. Anbefaler deg å snakke med legen om hvordan du har det, så finner dere nok en løsning som fungerer for deg:)

Skrevet

er 40% sykemeldt pga risikosvangerskap.

Går på blodfortynnende, og har vært sykemeldt siden uke 20. er i uke 31 nå.

Skrevet

Du burde sykemelde deg hvis du har mange kynnere. Jeg trodde det var helt normalt jeg. Men nå står jeg jo i fare for å føde for tidlig, og kynnerene har nok spilt litt inn her. Kynnerene kan skyldes infeksjon også. Få dette sjekket grundig. Det er bedre å sjekke seg en gang for mye enn for lite. Jeg var så sta på det området med sykemelding, og jeg slet meg ut fordi andre ikke kom på jobb fordi de var sååå forferdelig "syke".

Du vil jo bare barnet ditt det beste:)

Skrevet

Vært 50% sykemeldt siden uke 25- er i uke 34 nå. Frem til det var formen strålende og ingen problem med å jobbe.

Bekkenplager, søvnproblemer og generell sliten.

Nå er jeg lei alt, jobb, magen, plagene, sure oppstøt, det meste... Men må holde ut på jobb til permisjonen begynner 5 februar- og med 50% og annenhver dag på jobb er det bare 7 dager igjen...

Skrevet

Er sykemeldt fra min ene deltidsjobb pga at jeg må stå og gå i 8 timer. Får da vondt i rygg og bekken etterhvert. Er nå i uke 33. Har en annen deltisjobb, der jeg bare kan sitte i jobben, og har vakter på 6 timer. Det er overkommelig til mitt heltidsstudie. Kommer til å roe ned skolegangen rundt termin også. Har vel allerede startet men..Merker at jeg ikke klarer å være like aktiv lenger.

Føl det på kroppen, men pass på at det ikke blir for sent. Det er ikke bra å presse seg!

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt 40% fra mandagen i forrige uke. Går ut i permisjon i morgen, så det var ikke mange dagene. Men kjempe deilig å ikke måtte stå opp halv 6 hver dag lenger. Nå kan jeg sove lenger på morgenen og holde ut litt til. Også sleit jeg så veldig med forkjølelse som aldri ville gi seg. Pluss at jeg blir ganske sliten nå siden vi har en ganske aktiv (snart) 2 åring i huset. Gleder meg veldig til permisjonen fra og med 17. januar!

Skrevet

Jrg er 100% sykmeldt pga bekkenløsning og masse kynnere.. Er i uke 29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...