winneboo Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Å hun er syk sammenhengende i 3 uker, ville dere betalt henne for disse ukene da? Jeg har måttet kommet på jobb med datteren min fordi ingen kan ta mine vakter, men har bare kunnet jobbe halv dag fordi jeg har ikke kunnet hatt vesla der hele dagen(hun jeg jobber for går på skole å kan ikke ta med vesla på forelesninger) Dvs jeg har tapt ganske mye penger disse ukene. Hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 ikke når det er dagmamma som melder avbud. Hadde det vært du som holdt ungen hjemme, så syns jeg det stiller seg litt annerledes.
winneboo Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2008 Ja det er klart. Sist vesla var hos henne var 21 des så hun slapp å jobbe hele julen selv om jeg måtte på jobb. Så føler egentlig at jeg ikke skal måtte betale henne for disse dagene. Hun har vært syk her og der innimellom i høst men ikke mer enn 1-2 dager her og der å det er jo greit. Men når det har gått så lang tid som nå så går det sterkt utover inntekten min.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Nei, det ville jeg ikke gjort.
bærtæ Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Rettigheter ang sykepenger mistet hun når hun valgte jobbe svart. Det er ihvertfall min mening.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 jeg er dagmamma å tar timespris, hvorfor ikke foreslå det for henne?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 Hei. Er det noen spesiell grunn til at du som aleneforsørger har valgt en svart dagmamma? Ikke får du støtte til barnetilsyn... Og det er jo litt vesentlig. I tillegg så får man ofte prioritert plass i barnehagekøen. Og barnehage må jo være det beste. Min søster brukte også dagmamma, hvit da selvsagt, men var også plaget med sykdom og fravær. HUn ble sjleglad da hun fikk barnehageplass.
winneboo Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. januar 2008 Jeg har valgt svart dagmamma fordi jeg rett og slett ikke fant noen hvite i denne byen. Jeg kan få stønad til barnetilsyn for har snakket med nav å de sa at jeg fikk det selv om hun var svart. Men problemet er jo at hun ikke vil skrive under så derfor får jeg det ikke. Har søkt barnehageplass men venter fortsatt på plass.
Matja Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 Så lenge Charlie jobber så har hun ingen prioritert plass ved barnehageopptak. Det gjelder bare for de som går på os eller er student. Forstå det den som kan... Jeg ville ikke betalt henne! Jeg er enig i at når hun valgte å jobbe svart så får gir hun faktisk avkall på feks sykepenger. Dessuten går man ikke i minus ved å jobbe hvitt. Det er så utrolig mye man kan skrive av på skatten (de fleste i området hvor jeg bor er faktisk hvite) og det gjør at det nesten går opp i opp. Og hvis man tar feks 4000 pr mnd, så er det jo ikke snakk om rare skatten uansett. Men hva hvis hun blir syk i 3 uker til? Du kan jo ikke drive og betale for henne da. Nei, jeg syns du skal la vær å betale! Spesielt hvis hun ikke skriver under på papirene heller sånn at du får stønad til barnetilsyn. Og dessuten, du over her, det er ikke bare bare å få barnehageplass heller.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #10 Skrevet 16. januar 2008 Oj, det var jeg faktisk ikke klar over. Var nemlig derfor jeg spurte, ren og skjær nysgjerrighet. Men nå har jeg lært noe nytt i dag. Håper det blir barnehageplass på dere snart Charlie!
winneboo Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. januar 2008 Jo jeg har prioritert plass. Snakket med opptakskontoret å de sa det, i tillegg har jeg fått brev hvor det står at jeg har prioritert plass. Jeg har OS men redusert. Blir hun mer syk nå så betaler jeg henne ikke for de dagene. Hun får 5500kr i mnd så har ikke råd til å dekke sykdom. Datteren min fyller 3 år i år så håper på å få henne inn i barnehage i løpet av året hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå