Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 hei alle dere som svarte på mitt forrige innlegg, å TUUUUSEN TAKK for svar alle sammen.... greit med litt delte meninger!!!! først vil jeg svare på ett par av dere, jeg får uansett ekstra oppfølging pga en sykdom jeg har..... så jeg får ikke ekstra pga min såkalte sen abort (som var løgn) jeg har selv tenkt på det å fortelle att jeg abortete i tyrkia, jeg var i tyrkia det året "det skjedde", så tenkte jeg å si att jeg røkte å drakk alkohol der nede i tyrkia!!! for det har jeg sakt fra før at jeg gjorde!! startour som vi reste med, låvet å gi meg ekstra oppfølging i norge, men ingenting er skjedd siden.... derfor finnes det vel ingen "papirer" på dette?????!!!!!! jordmor leste gjennom helsekortet mitt på kontroll timen, hun sa bare "du har vært gravid før ja-ser jeg" å mer snakk ble det ikke om det!!! på ultralyd skulle di fylle ut ett blått ark, da spurte di om hvorfor jeg hadde en sen abort, da svarte jeg bare "naturens gang" å heller ikke da ble det mer snakk om det..... "sånt som skjer" sa di bare da!!! huff jeg er så bitter på meg selv..... det skulle jo aldri bli slik!!!! ikke er jeg en god løgner heller, men av en eller annen grunn klarer jeg å huske alt jeg har sakt om denne saken, både til sambo å jordmor!!! helt rart..... å ja jeg er redd for at han går ifra meg hvis jeg innrømmer det til han, men selvfølgelig jeg fortjener det vel....
Miss Misantrop Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Jo da, det hadde du nok sikkert fortjent, at sambo pakker snipp sekken sin og reiser, mener jeg. Men heldigvis faar vi ikke alltid som fortjent.. Barnet ditt har fortjent et godt aa trygt hjem. Det har du gitt det naa. Forhaapentligvis lyver du aldri igjen. Ta vare paa deg selv naa. Kos deg.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Hmmm, forstår ikke helt dette, men har du i det hele tatt hatt SA? Var det ikke det at du fikk beskjed om at du ikke kunne få barn da som var problemet den gang det begynte eller....
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 hei . eg var en av de som rådet deg til å være ærlig og må si at eg håpet virkelig du hadde lagt kortene på bordet.. nå blir du bare mer rota inni løgnen.. elsker mannen din deg går han aldri fra deg pga den løgnen.. hvis han skulle gått fra deg trur eg ikke du går glipp av stort..
Miss Misantrop Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Nei, men hun maatte jo ha en historie klar..
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 faen heller ro ned hormonene jenter... vis mannen din går fra deg pga en løgn om det er det ikke noe å satse på... no må dere ikke lage 100 høner av 1 fjær!!! ikke har du vært utro og den løgnen har ikke forandret livet hans, det var rett og slett en løgn som var resultat av en FRYKT for å miste han i utgangs punktet for du hadde akkurat funne ut at du ikke kunne få barn... tror ingen kjønner det som ikke har vert i samme situvasjon selv... jeg har vært og jeg føler med deg.. men tenk deg om neste gang, er slikt som bygger og styrker tillitt!! Lykke til med din nå værende graviditet er glad på dine vegne! Bergens jente..
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 Jeg ville ha gaatt. Kunne ikke ha levd med et menneske som startet forholde vaart med aa presentere meg en livslogn. Hadde jeg blitt hadde det kun vaert for ungens skyld. Jeg ville ikke engang hatt denne personen til venn om jeg hadde vist det. En som lyver om noe saant kan lyve om allt. Smart a holde kjeft.
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 det er jo litt det med at det er ikke verdens værste løgn.... så han trenger vel egentlig ikke å vite det???? bedre for ungen å ha to foreldre sammen en delt foreldreomsorg og "ren samvittighet"..... hadde det vært spm om hvem far var eller noe sånt da hadde det vært en annen sak....men det har i bunn og grunn ikke noe å si for deg eller barnefaren,du får bare bedre oppfølging,som egentlig kan være greit... fuck it....sats på å hold løgnen, så trenger du ikke være alene mor for en bagatell....tenk på ungen....
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #9 Skrevet 15. januar 2008 Hver sin smak, men jeg syns det var en ganske graverende løgn... Håper du har god hukommelse, den kan komme tilbake i mange sammenhenger. Naturlig at sånn kan komme opp senere hvis du får en datter. Da jeg ble gravid snakket jeg veldig mye med min mor om hennes svangerskap, blant annet om at hun hadde en sa. I en sånn situasjon må du da holde på løgnen resten av livet ditt. Jaja, deg om det.
jente30L Skrevet 15. januar 2008 #10 Skrevet 15. januar 2008 hei... ville bare si til deg at jeg skjønner deg kjempegodt jeg!!!! har selv rota meg inni noe greier som jeg ikke kommer meg utav og har ikke sagt noe til sambo om det... legg meg gjerne til på msn så vi kan snakke mer [email protected]
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 15. januar 2008 #11 Skrevet 15. januar 2008 Herregud, det er jo tydelig hun angrer! Fatter ikke hvorfor det er så viktig for dere om hun sier sannheten eller ikke. Hun har gjort noe utrolig dumt og vet det veldig godt selv! Skal hun risikere alt bare for denne løgnen som aldri kommer til å gjenta seg? Lykke til kjære deg, håper virkelig ting ordner seg på en fin måte for dere:-) Du lærete av denne feilen og kommer sikkert aldri til å gjøre noe liknende igjen. Man lærer så lenge man lever! Vet om mennesker som sitter på langt styggere hemmeligheter en deg! Klem:-)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #12 Skrevet 16. januar 2008 Røyking og alkohol tar ikke nødvendigvis livet at en baby.... Eg hadde en spontanabort rundt uke 11 da eg var 18, og trodde det kom av festing osv...Legen bare lo av meg og sa at det skal nå mer til en det...og eg festet en del på den tiden!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #13 Skrevet 16. januar 2008 takker for svar jenter.......=) vi får se om det dukker opp igjen på neste kontroll, så får jge evt dikte opp noe underveis.... jeg velger å ikke fortelle sannheten, det vil forbli hos meg.... å ja jeg angrer noe fryktelig.....!!!
2 fine små Skrevet 16. januar 2008 #14 Skrevet 16. januar 2008 Lykke til med det, du har i hvert fall ikke noe aa staa til rette for her inne, ta i mot gode raad og de som bryr seg, de som bare kjefter ville jeg ikke hengt meg opp i, de er her inne av helt feil grunner.... Du vet nok best hva som er lurest, synes du er modig jeg som har tatt det opp her inne, synes du hoeres reflektert ut jeg og en som vil det beste. Det er fort gjort aa komme i situasjoner der man har "lullet det litt til" Ikke straff deg selv for dette i all evighet. Sambo og jeg ble faktisk enige om - da vi ble et par - at vi ikke hadde behov for detaljert aa gaa gjennom hverandres historikk til punkt og prikke, ikke fordi det er saa mye aa skjule, men fordi ting tatt ut av sin naturlige sammenheng kan foeles helt annerledes for en som bare hoerer en historie. Tvi tvi og gjoer det som gjoer det best for DEG og barnet..... =o)
Sharlis Skrevet 16. januar 2008 #15 Skrevet 16. januar 2008 Til hovedinlegget: Heia:) Nå har jeg prata med samboern min om din situasjon,og spurte han hvordan han ville reagert om jeg hadde sagt til han at angåeden dødfødselen/sen aborten så var ikke det sant. Da sa han at han hadde kommet til å bli sint, og spurt om hvorfor jeg løy til han. Og da hadde jeg svart : fordi jeg hadde nettop fått vite at jeg mest sannsynlig ikke kunne få barn og var redd for å fortelle deg deg,siden kanskje du da ville gjøre det slutt med meg av den grunn. OG så spurte jeg samboeren min om han da ville gjøre det slutt av den grunn, og da sa han nei. Jeg forklarte da at alle i løpet av livet sitt gjør en alla lignendes tabbe for å beskytte seg selv.. Det du gjordet var en reasksjon for å beskytte deg selv av redsel for å miste han.. Ville bare fortelle deg va han sa om jeg kom å fortalte løgnen :)Så da ser du,det er ikke en så GRAVERENDES løgn som noen skal ha det til... Kanskje du finner trøst i mitt innlegg,om du finner ut at du har lyst til å fortelle det til han alikavell:)
Sharlis Skrevet 16. januar 2008 #16 Skrevet 16. januar 2008 Så det ikke blir noen missforståelse: Samboern min ville ikke ha gjort det slutt for om jeg hadde løyet til han angående det med sen aborten.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #17 Skrevet 16. januar 2008 tusen takk dere to som sist svarte på innlegget mitt:) (femina og sharlis) nå begynner jeg å gråte også.....!!! hvis jeg finner ut att det beste er å fortelle det til han, som du sharlis sier så vil det uansett vente til etter fødselen. konsekvensene får jeg bare ta, når den tid kommer. jeg fortjener uansett ikke noe støtte å kjælighet som sambo gir meg, men jeg trenger det så sårt i dette svangerskapet.... jeg har ett tøft sv.skap, med masse hormoner å fysiske og psykiske forandringer, er sykemeldt under hele sv.skapet å er generelt sliten uten grunn... vet jeg har satt meg i en kinki situasjon, å det er bare meg selv som kan løse det, på min egen måte!!! sambo skal ihvertfall få all ære å ros, for utrolig god støtte!!!
Sharlis Skrevet 16. januar 2008 #18 Skrevet 16. januar 2008 Jeg synes ikke at det er så ille det du løy om.. Det er ingen som dør av en løgn,og du sa ikke det for morro skyld. Bare slapp av angående det temaet,det er ikke så ille.. Det er jo noe positivt ut av dette også..du får jo bedre oppfølging til legen,UL..osv...trur bare noen missunner nettop det at du får det. Synes at førstegangsgravide å gravide sjenerelt får for lite oppfølging.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #19 Skrevet 16. januar 2008 takk=) jeg kan vel skryte litt da å si att vi får 6 ultralyder tilsammen da=)=)=) det er morro det.... så får jeg sett lillegutten min masse! han er jo verdens nydeligste.... (det sier jo alle mødre) hvor langt er du på vei sharlis? er selv 22 idag jeg...
Sharlis Skrevet 16. januar 2008 #20 Skrevet 16. januar 2008 Jeg er 12+1 uker:) Ikke kommet så langt,men langt nokk til å kunne slappe av litt:) Jeg har hatt 3 ul fram til nå..og har igjen rundt 12 ultralyder:) Så får ganske bra oppfølging selv:):) hvor du er fra du da? Er du gammel?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #21 Skrevet 16. januar 2008 23 fra tr.heim- å du? greit med litt ekstra oppfølging da=) godt å få sett babyen litt oftere=)
Sharlis Skrevet 16. januar 2008 #22 Skrevet 16. januar 2008 jeg og er 23 år og fra trondheim:)hehe Det er veldig godt med så masse oppfølging ja:) alltid godt å se det lille underet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå