Sunze Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 14 januar kl. 1315 ble gutten vår født - 14 dager før termin. Han er nyyyydelig. Min tredje fødsel. Kort fødselshistorie : Vannet gikk kl. 0600, var på sykehuset kl. 0930 - reiste tidlig i og med det gikk raskt med fødsel nr. 2. Regelmessige rier hver femte minutt fra kl. 0930 til 1130. Riene jobbet godt og kjente godt hvordan babyen jobbet seg nedover. 3 cm åpning kl. 1130 . Riene eskalerte til ca ett til to minutt mellom frem til 1245. 1245 var åpningen 5-6 cm Intense rier . Var hele tiden stående og prøvde å gå litt. Fikk lystgass 1240 - hjalp godt. Fikk også prekestolen - og den var bare helt FANTASTISK !!!! Fra 1245 og frem til 1312 kjente jeg hvordan barnet presset seg nedover og hvordan min ventetid til å se underet ble kortet ned. Det ga en enorm motivasjon :-) (Forrige fødsel ble gjort i en fødeseng - og da kjente jeg ikke dette på samme måte ...) På to pressrier var babyen ute. Måtte sy litt i og med fødselen gikk fort - men det var en fantastisk opplevelse hvor jeg virkelig følte at dette klarer jeg :-) Fokuserte veldig i hele fødselen på at jeg er født til å mestre dette :-) Må legge til at jeg hadde en dyktig jordmor med meg den siste timen - trygg og god. 4 timer etter fødselen satt vi i bilen hjemover igjen men en nydelig gutt. Helt fantastisk . Inatt kom melka - så nå er lykken fullkommen her i huset . Hva mer kan man ønske seg ???? Til alle dere ute som funderer på fødestillinger - prekestolen anbefales på det varmeste. Har prøvd liggende to ganger før fordi det var liksom dit man skulle - men det kan ikke sammenlignes... Stående hadde jeg bedre kontroll over riene, over pressingen og ikke minst går prosessen raskere. Og ikke minst : gled dere :-) Det er like fantastisk hver gang !
Snart3små Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 gratulere kjempe masse med den lille. tenker dere koser dere.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Gratuler så mye!! så deilig å ha det overstått. Jøss, fikk du dra hjem allerede etter 4 timer. Du høres sprek ut:) men et spørsmål ang. prekestolen: Har hørt at hvis riene går fort og generelt fødselen går fort og man i illegg ta ibruk tyngdekraften som hjelpemiddel, så rekker ikke åpningen å åpne seg smidig og større fare for revning (som du også skriver at du gjorde) Høres effektivt ut med prekestol, men tror jeg skal ligge så den prossesen går langsomt og smidig. Er så redd for revning..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå