19maigull Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 hva gjør dere andre med fysisk tunge jobber etter hvert? min jobb inneberer mye oppvask og bæring av "tunge ting" Ca 12 kilo, kjenner det begynner å ta litt på ryggen men har ikke noen andre muligheter på jobben, har heller ikke lyst å bli sykemeldt enda. noen forslag?
NemiW og Ravn Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Jeg er i samme situasjon som deg. Mye tunge løft på jobben. Vi kom fram til at det beste var å bli 50% sykemeldt. Da kan heller noen andre ta de tunge løftene, også driver jeg med andre ting så langt det går da jeg er på jobb. Var lettere for oss å "omplassere" meg på 50% enn på 100% ihvertfall. Snakk med arbeidsgiver, og bli enige.
19maigull Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2008 har fått beskjed om at vist jeg blir 50 prosent sykemeldt så må jeg bytte arbeidsplass for de finner ikke vikar som kan jobbe halv dag, har veldig lite lyst å skifte jobb nå trives veldig godt der jeg er.. men i følge reglene så har d full rett til å flytte meg! litt fortvilende situasjon..
anni Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 for det første så kan de ikke sparke deg nåe du er sykemeldt uansett hvor stor sykemelding du har. Har du fast jobb og er ferdig med prøve tid kan de heller ikke sparke deg pga graviditet......... Det er ikke lov. Få legen din til å skrive et skriv at du ikke kan løfte tungt osv, godtar ikke din arb giver dette så kan han skrive under på et skjema som du får av legen hvor arb giver sier at du ikke er arb dyktig under graviditeten. Da får du svangerskaps penger.
NemiW og Ravn Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Hei igjen! Kanskje det beste i din situasjon vil være 100% sykemelding eller evnt aktiv sykemelding? Jeg ville nok bedt om et møte med sjefen for å finne ut hva som er best for alle parter. Dette bør arbeidsgiver sette pris på om du gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå