Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er nå 7mnd og fullammes. Er fortsatt ikke interessert i mat. Var syk i romjulen, 1,5 ukes tid. Gått på antibiotika: bivirkning magevondt og trett. Har derfor sovet når det har vært behov samt mye kroppskontakt.

Lillegutt er nå frisk, men alle de gode rutinene vi hadde er borte.

På kveldstid er det en kamp å få han i seng, har den siste uken brukt inntil fire timer på dette. Sovner i 22 tiden mot 19-20 tiden tidligere. Spiser 2-3 ganger i løpet av natten. Morgen i 7 tiden.

Tidligere sov han 3-4 lurer gjennom dagen, ca 4 timer totalt.

Nå sover han 2 lurer, ca 1,5-2 timer totalt.

Hvordan søvnmønster har/hadde deres barn i denne alderen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min gutt på 7 mnd sover 2 ganger iløpet av dagen på 1,5-2 timer. men min legger seg i 20-20.30 tiden da, men skal enda spise 2-3 ganger om natten som din enda min spiser middag og kveldsmat. så for meg høres det ganske normalt ut..=) min gutt har da aldri heller vært noen sovemonster da.. håper alt blir bra for deg og lykke til med å få han til sove om kveldene..=)

Skrevet

Min gutt på 7,5 mnd sover minimalt på dagtid (kanskje 1/2-times dupp 1-2 ganger daglig), men sover til gjengjeld ca 12,5 timer på natta, fra 19.30-20-tiden til 8-8.30-tiden, kun avbrutt av 2-3 smokkeinnputtinger. Han spiser to grøtmåltider pr dag + 1/2 middagsglass + 1/2 brødskive + fruktmos/Nestles youghurt, + mme til alle måltider, så han har jo ikke behov for mat på natta.

Han har også gått på antibiotika nå etter jul og var mye våken på natta, men det gikk greit når han ble frisk. Har kjøpt babysafe til han da, han sover roligere med den idet han hadde begynt å snu seg over på magen i søvne og våknet mange ganger av det.

Skrevet

Sover 2-3x 30 min på dagen.

Legger seg ca19.00.

MM på dagen.

Grøt og fruktmos morgen og kveld.

Har en måneds tid ikke fått mat på natten, men de to siste nettene har han fått litt... Grrrr... Når han har grått 1,5 time så gidder jeg ikke å vandre mer, lettere å gi han litt mat så vi kan sove alle tre...

7mnd 4 dager

Skrevet

Gelmte å si at han vpkner rundt 04.30, får mm. Sover litt til, mer mm. Vi leker i senga til 8.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...