Gjest Orkideen - Høygravid Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Jeg var på svangerskapskurs og omvisning på føden i helgen. Da fikk vi beskjed om at hvis vi fødte mandag ble vi sendt hjem på onsdag. Jeg synes et og et halvt døgn på barsel for en førstegangsfødende er altfor lite. Er det normalt med så kort tid på barsel? Jeg skal føde i Fredrikstad.
Sannali Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Skal selv på ABC på Ullevål, hvor barseloppholdet er fra 2 til 48 timer... Vet ikke hva det er på resten av sykehuset, men jeg er innstilt på dette. Paradoksalt at det skal være så korte barselopphold når vi er såpass sykeliggjorte gjennom svangerskapet (tenker på uttalligge kontroller etc).
Sunze Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Tror nok at hvis det er en spesiell grunn til at dere ønsker å være der lengre at det er mulighet for å få det innvilget... Men hvis alt er vel med mor og barn vil jeg tro at de aller fleste ønsker å komme seg hjem igjen til vante omgivelser. Fikk barn igår og kjørte hjem 4 timer etterpå. Er strålende fornøyd. Hva er vel bedre enn å være hjemme hvis alt er vel med babyen ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå