Gå til innhold

Hjelp?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt om dette inlegget passer i denne gruppen men prøver. Kanskje det er noen menn som vet hva jeg skal si eller gjøre?!

Jeg går rundt med etternavnet til x mannen til mammaen min, det er 7 år siden de blei skilt og mamma er gift på nytt og har et annet etternavn. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke kontakt med pappaen min så vil ikke skifte til hans, vil heller ikke skifte til det mamma har nå, og vil heller ikke gå tilbake til mammas pikenavn.

Jeg er selv forlovet men han vil ikke gifte seg, det kommer aldri til og skje. Vi skal ha en baby sammen om 2 måneder og hun skal ha hans etternavn. Hva med meg? Jeg vil også ha et annet etternavn, vil ha noe som har med meg og gjøre. Hadde ikke gjort meg no og hatt sambo sitt etternavn, men det er jo ikke akkuratt som jeg vil spørre han om det, har prøvd og hinte. Men han tar ikke et hint. Og når barnet vårt skal ha han sitt etternavn vil jeg jo at hun skal være knyttet til meg på en måte også.. Men jeg vil jo ikke at hun skal ha det etternavnet jeg har nå som ikke har noe med meg og gjøre en gang.. Noen som har noen råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, den var lei!

Er det et etternavn i din mors familie, altså din mormors pikenavn feks, som kunne passe til deg? Du kan jo liksom ikke bare "ta" et etternavn fra løse luften fordi det er fint heller... Du må vel være knyttet til det på en eller annen måte?

Hvis du da finner et som passer, kan du jo bytte på deg selv og gi barnet ditt begges etternavn.

Blir jo heller ikke helt riktig om du skulle ta forloveden din sitt skulle jeg tro

Skrevet

Skulle ønske han spurte meg om jeg ville ha hans etternavn...

Det etternavnet mormor har, som da er mammas pikenavn vil jeg ikke ha.. Mormor er den eneste i familien som har det etternavnet uansett.. Alle har etternavnet til den de er sammen med.. Og jeg vil gjerne at meg,sambo og datteren vår skal ha samme etternavn alle sammen. Så man ser vi er i familie:) Skulle bare ønske han spurte meg... .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...