Gå til innhold

Nytt studie viser at bekkenløsning er en hypokondrisk tilstand!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lancet publiserte i går en ny forskningsstudie som sår tvil om hormonet relaxin sin betydning på bekkenløsningsplager. Etter en omfattende metaanalyse av tidligere publiserte studier som antok at dette hormonet var en direkte årsak til bekkenplager hos kvinner, så konkluderte denne analysen ingen sammenheng mellom relaxin og bekkenplager. Forskerne slår fast at gjeldene diagnostisering fremdeles skal være på lik linje med fibriomyalgi en tilstand som utøses av ren inbildning, altså en hypokondrisk tilstand.

Lancet: 27,405: 38 S.27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er reelt eller psykisk er det like fullt vondt og plagsomt :o)

Skrevet

Ute for å terge på deg kvinner med BL,nå?

Pass deg,for det er vondt å bli slått med ei krykke!

Man har ikke mye BL plager her i USA...men jeg leste at det har med skjelettet hos skandinaviske kvinner å gjøre, og ved graviditet blir det derfor flere bekkenplager enn i andre deler av verden.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Og dette var nytt, fordi? Det er da almenn kjent at det kun er oss "her oppe", som har bekkenløsning?

Skrevet

Javel. Og like fullt har de som har bekkenløsning vondt. Så hva var egentlig poenget ditt?

Skrevet

At det blir helt feil å ta ut sykmelding når man inbiller seg at det er vondt!!:-)

Skrevet

Drypperten da! Kan ikke du holde deg inne på krangle? Er jo der du hører hjemme ;) Snike deg inn her på denne måten, fy og fy!

Pass deg, ellers kommer krykkene flygende rundt ørene på deg! *fnis* :)

Skrevet

Så på krangle at du skulle prøve å finne noe å terge oss med. Kreativt, altså. Funker bare ikke, dessverre.

Skrevet

...vondt å bli overkjørt med rullestol også!

Skrevet

Det er vel overvekt av benskjærhet blant nordiske kvinner også, er det også bare innbilning kanskje?

:o)

Skrevet

Samme for meg. Må bare innse at jeg er svært god på inbildnig i såfall.

Skrevet

Men prostata og impotensplager som du driver og skryter på deg, det er vondt?

Skrevet

Skulle gjerne brukt en hypnotisør som kunne tatt bort mine smerter... om de virkelig var psykiske...

Inbildt eller ei... J***li vondt!

Har hørt at dette er en plage som er typisk i norden. Da jeg spurte min fysioterapaut sa hun at det er mer utbredt i andre land enn man vet om... Men der er det bare sett på som svangerskapsplager... noe som bare er sånn når man er gravid...

Men at det forskes på er jo svært bra! Hadde dette vært en mannesykdom.... så hadde sannsynligvis forskiningen vært myyyyye lengre nå, kanskje til og med at det framlå noen resultater som fungerte!!!!

Østeuropa har en overvekt av gravide med anemi.. mens bekkenløsning er det ikke så mange av...

Merkelig.. vi er forskjellige... hmmm!!!

Skrevet

Hvorfor tror dere på dette tullet fra denne innbilte doktoren?

Skrevet

Nordiske kvinner har jo som kjent for å syte litt ekstra enn resterende kvinner rundt omkring i verden:-) Dette var ikke en krangletråd, jeg bare tok opp noe jeg hadde lest!!! Det er forskerne og ikke meg som har kommet frem til dette:-)

Skrevet

Ja, klart vi syter mer, men det er de nordiske mannfolka sin feil!

Skrevet

Jeg tror ikke på det... Svaret mitt var ironisk

Skrevet

Forresten så er denne sytinga til nordiske kvinnfolk noe du bare innbiller deg Dr. Yppert. Kanskje du skulle få deg en sykemelding.

Skrevet

Hadde nordiske kvinner lært seg knipeøvelser så hadde det vært mindre bekkenløsningsplager også:-) Men når de er så slappe der nede så forplanter dette seg også mentalt:-)

Skrevet

Ok, da veit jeg det. Litt rart da, at jeg bare innbilte meg jeg ikke klarte å reise meg, sette meg inn i bilen, sette meg ned på do, gå lenger enn 150 meter.. Ja ja, skal tenke på det neste gang jeg går gravid, bare å bite tenna sammen for her jo ikke egentlig vondt

Skrevet

Det er vel noen som har betalt godt for å få dette resultatet da ...

Forskere er jo kjøpt og betalt, det er det du som har lært meg.

uansett:

Bekkeløsning sitter ikke i hodet!

Jeg hadde det ved siste svangerskap og det var vondt og ubehagelig.

Skrevet

Hadde nordiske menn hatt litt større pikk hadde de ikke merket særlig til slapphet. Men når de er så korte der nede så forplanter dette seg også mentalt.

Skrevet

Så fint, da går jeg over at nå som hodet vet det informerer det kroppen umiddelbart så alt er fint når jeg går for å spise middag om ca 10 min:) Herlig!

Takk for det Yppert...

Skrevet

På samme linje som at hodepine hos menn = fantomsmerter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...