Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hadde hb 9,7 i dag, legen skulle ringe meg tilbake ,men har ikke gjort det enda....Noen som vet hva det innebærer bortsett fra at man er veldig slapp?Er forresten i uke 31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

jeg hadde 9.8 i uke 33. dette er ikke for lavt, men d er lavt..

jeg fikk beskjed om å ta d med ro bare, å ikke ta jerntabletter, men ser mange anbefaler det, men jeg har vært sykemeldt lenge så derfor har jeg ikke kjent at jeg har vært så trøtt å sliten så det har gått bra... men rett etter fødsel må jeg ta masse hemofer eller annet jerntilskudd!

er i uke 40 nå ;)

Skrevet

når mitt lå på 10,1 fikk jeg brev i posten om å begynne på noen jerntabeletter som var reseptfrie på apoteket. Men vent på legen kontakter deg.. Jeg har ikke merket noe annet enn du sier at jeg er trøtt.. Syns ikke jeg er så mye mer opplagt etter jeg begynte på tabelettene heller:P hehe..

Lykke til*:)

Skrevet

ok, takk for svar:-) og lykke til begge to

Skrevet

Jeg har jern på 9 og hb på 11,- ble anbefalt å ta jerntilskudd. Meen kan visst ta flere uker før det går opp.

Hb på under 10 er lavt,- men det og jern er to forskjellige ting.

Skrevet

Viktig å skille mellom HB og ferritin. Det er sistnevnte som sier noe om jernlageret i kroppen, HB gjennom svangerskapet vil være en dårlig indikator pga at vi får økt plasmavolum som tynner ut blodet og derfor gir lavere HBsvar enn hva som egentlig er reelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...