Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 I går fikk jeg vite at gutten min ligger i seteleie.. og så leste jeg på seteleiedebatten, og der var det ei som sa at barn det er noe galt med (altså syke barn på noe vis) pleier å legge seg med rumpa ned! Noe som vet om dette kan være sant? jeg blir jo så nervøs..
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Det er vel noe av det fjerneste jeg har hørt, men jeg skal ikke si det for sikkert at det ikke er sant! Sist jeg ventet satt veslemann med rompa ned fra ca midt i svangerskapet, og han er frisk som en fisk. ) Du har nok ingenting å være redd for!!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Det har jeg da aldri hørt om!? Kjenner mange som har født setefødsler, det har vært vanlige unger det, bare litt mere styr med fødselen.... Men det er jo ikke noen vitenskapelig utsagn såklart :-) Tror du kan slappe av jeg, ingen av oss kan vel vite om det er noe i veien med barna våre egentlig, men det nytter ikke å bekymre seg.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 tror ikke du har noe å frykte,har aldr hørt om noe sånt.kjenner mange barn som har sittet med rompa ned,hele svangerskapet.det eneste er at du kanskje må ta ultralyd av hoftene på babyn etterpå.dette går sikkert kjempefint.lykke til
Ildfluå Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Jeg har hørt det du sier, men regner med at det er sjeldnere tilfeller. Det er en viss prosent som ligger i seteleie ved termin, friske og fine. Det du nevner har sammenheng med at de har misdannelser som gjør at de ikke kan bevege seg. Babyen din har sikkert snudd seg og virra rundt hele svangerskapet. Hvor mange uker er du ? Jeg var nervøs for akkurat det samme som deg i forrige sv.skap. Da snudde babyen seg i uke 36.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Hei, du! Vet du hva, tror du kan slappe helt av i forhold til det. Jeg har en liten jente i seteleie -bor i utlandet og har hatt UL på hver kontroll. Det har i hvertfall ikke vært mulig å se noe galt sålangt. Derimot sier de at årsaken kan være så enkel som diverse spenninger (på samme måte som man ofte er stiv i skuldrene) i mageområdet som gjør det mer behagelig for den lille å ikke snu seg. Min baby har navlestrengen rundt halsen,er ikke på noen måte for stram, men gjør at hun ikke vil kunne komme helt rundt. Ser ofte mange rare teorier her på BiM som ikke nødvendigvis er mer enn et "rykte" som plutselig blåses opp. Hadde faren for at det var noe galt med seteleiebarna vært stor ville disse blitt sjekket ekstra -husk det! Har man den minste lille mistanke om at noe ikke er som det skal blir man jo fulgt opp ekstra. Noen garanti for at alt er bra har man jo ikke, men det har man heller ikke på noen andre barn.
Ronja&Odin Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 det tror jeg bare er tull... legger de seg med setet ned er det bare fordi hodet ikke vil feste seg, snakk med jordmora di du hvis du er redd ingen her inne som har bedre svar en henne iallefall:) klem
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Jeg er 34+5 uker på vei. Jeg kjenner at han beveger masse på seg, men jeg tror han har ligget i seteleie hvertfall siden starten av desember, jeg har hvertfall bare kjent spark "der nede," og det jeg har trodd var rumpa hans, har vært hodet hans hele veien. Men jeg har også reagert på at jeg ikke har kjent så mye spark, som andre gravide snakker om, men det er jo ikke så rart, siden beina hans har vært nedover og ikke oppover.. Så jeg trodde jeg kom til å få en liten bokser, men det har ikke vært boksing, men spark..
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #9 Skrevet 15. januar 2008 Det som er litt av grunnen for at jeg søker støtte inne på bim i dag, er at nettopp jordmoren min har tatt feil hele veien.. Jeg følte på meg at han lå i seteleie, siden jeg bare hadde kjent bevegelser der nede, men hun har ment at han har ligget med hodet ned, men det stemmer jo ikke.. Så jeg føler meg ikke så "trygg" på henne lenger da.. kan man si..
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #10 Skrevet 15. januar 2008 stemmer ikke..dummeste jeg har hørt. Vet om flere barn som er født med setefødsel og frisk som en fisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå