Gå til innhold

Frekk dame på butikken - synes ihvertfall jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i klesbutikken, dama foran meg i kassa hadde funnet noen garnnøster hun skulle ha. Noen av de hadde hun tatt fra en hylle hvor det stod et rulleskilt foran med 50%. Det skiltet stod halvveis foran hylla og halvveis på vei inn i et lagerrom.Det var ikke salg på de nøstene, sa ekspeditøren. Hun hadde blitt avbrutt under rydding og ikke fått satt fra seg skiltet på lageret. Kunden begynner da med at "Det kunne jo ikke jeg som kunde vite" etc etc, selv om ekspeditøren beklaget misforståelsen, og kunden kverulerte og gjentok mange ganger i en sur tone at hun trodde det var salg, ville tydeligvis ha avslag. Jeg syntes hun var skikkelig frekk som prøvde å ta seg til rette pga en liten feil. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som kunde hadde jeg jo godtatt den forklaringen siden stativet stod helt på halv åtte.

Skrevet

Nope - jeg synes ikke hun var frekk. Er ikke kundens feil at det skiltet ikke hadde blitt ryddet bort. Ekspeditøren kan beklage seg til hun blir blå, men skiltet stod der.

Skrevet

Det er faktisk butikken sitt ansvar å merke varene med riktig pris. Står det en pris eller avslag foran eller på en vare slik at kunden tror at dette er riktig så har faktisk kunden krav å få til den prisen det står.

Jeg vet ikke om skiltet sto slik at enhver idiot skjønte at det skulle stå på lageret eller om det faktisk kunne misforstås, men har selv jobbet i butikk der vi hadde noen ekstrahjelper som ikke alltid visste hvor skiltene skulle stå eller flyttet på ting uten å bytte om på skiltene med pris. Kunden fikk varene til prisen som sto og så gikk jeg rundt å forandret på skiltene som sto feil.

Skrevet

noen kunder er bare litt mere håpløse enn andre.....men heldigvis er de unntakene.

Skrevet

Syntes det var litt på kanten.

Jeg fant en genser en gang på et 50% stativ på en klesforretning.

Damen i kassen sa at en annen kunde måtte ha hengt den på feil sted etter prøving.

Da har man valget, enten kjøpe det til full pris eller la være å kjøpe det.

Skrevet

Jeg mener at det var såpass utydelig merket at jeg i det minste hadde spurt først om varene var på salg eller ikke. Skjønner prinsippet om at kunden alltid har rett og at det er butikkens ansvar, men jeg kunne liksom ikke fått meg til å krangle på noe lignende selv etter å ha fått en forklaring.

Skrevet

Det mener jeg også, Newton, man kan jo bare la være å kjøpe varen.

Skrevet

Men når jeg tenker på det.. En gang jeg var hos gullsmeden og skulle kjøpe noen smykker så spurte jeg etter prisen og damen sa hva det kostet.

Jeg bestemte meg for de.

I kassen viste det seg at prisen var satt opp.

Jeg fikk likevel smykkene til prisen som hun hadde sagt først (sparte 300 kr på det).

Skrevet

tja. står stkiltet sånn at det kan misforstås så har vanligvis kunden rett. men jeg hadde ikke krangla for å få den til lavere pris selv. hadde vel heller latt være å kjøpe den varen.

Skrevet

Synest ikke hun var frekk egentlig.

Da kunne jo alle butikker bare gjort litt slik i ny og ne når salget gjekk tregt.... "Huff, den glemte jeg gitt. Det er full pris på varene her. Vil du ha de likevell?".

Mange kunder har ikke guts til å si nei da. Spes ikke om der er flere i butikken.

Den damen som klaget høylytt hadde vell turt det....

Men mange hadde nok bare bukket, nikket, takket og betalt uten å like handelen de har gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...