Bine66 Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Har en jente som er 3,5 månder gammel. Sliter litt med rutinene. Hun er andre barnet og alt går ja mye lettere ellers men det med soving på dagstid er litt vanskelig. Det skjer mange ganger at hun blir overtrøtt og gråter som bare det. Legging om kvelden går bra, da har vi funnet vår natterutine. Vi står opp mellom 08.00 - 09.00 om morgenen og jeg må ut og hente storeboren i barnehagen ca. kl. 16.00. Ellers kan jeg tilpasse meg helt til lille jenta mi. Hun trenger mye søvn. Av og til er hun helt utslit etter ca. 1,5 t. og vil bare sove. Hun virker veldig skeptisk og forsiktig ellers. Liker ikke fremmede, ikke heller pappa en gang. Så å komme til trygge rutiner ville sikkert hjelpe henne generellt. Hva hadde dere anbefalt ???
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Vi hadde problemer med overtrötthet hos babyen vår. Det gikk en veldig tynn linje mellom å väre trött og overtrött. Så jeg bestemte meg for å legge ham MED EN GANG han viste tegn til trötthet (sutring, klör seg i öret), og da gikk det mye bedre. Han sovnet fortere og vi slapp lange ökter med skriking. Når han var ca 3 mnd så gikk det vil ca 1,5time så ville han sove igjen. Nå er han 5 mnd og kan väre våken litt mer, kanskje 2 timer. Han er mye sammen med meg da pappaen hans jobber og familien bor ikke i närheten så han er litt skeptisk til andre. Ler mye mer til meg enn til papaen og andre for eksempel da er han litt mer alvorlig.. Men så lenge han ikke skriker så vil jeg at andre holder han slik at han venner seg til det.. Merker at det går bedre allerede nå..Tror at det har noe med alderen å gjöre oxo, at de i 3-4mnd alder er en overgangsfase, at de er skeptiske til folk de ser sjeldent..
Bine66 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2008 Tusen takk for svaret !!! Da må det nok bli sånn at jeg legger henne ca. etter 1,5 t. våkenhet. Er nok noen bebier som trenger mer søvn enn andre. Fra ca. kl. 17.00 er det vanskelig med legging, da er nemlig storebor hjemme og kan være ganske så bråkete innimellom selv om jeg be ham å ta det med ro. Ikke så mye man kan forvente av en 4 åring, eller ? Flere med noen gode råd ?? TAKK !!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå