Kirsebæra Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 jeg mener noen har sagt at hvite klær og fargede klær under 40 grader kan vaskes sammen, mens klær over 60 må vaskes separat? ikke vet jeg...vet noen har to skittentøyskurver, har dere da hvitt i en og farget i den andre, eller andre ordninger??
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Jeg sorterer hvitt/lyst og mørkt tøy, i forskjellige baljer.. Men så vasker jeg det aller meste på 60 eller mer da. Ull, pentøy og noen andre småting er unntak, som vaskes på lavere temp.
Chiabatta Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Min erfaring er at lyst og hvitt tøy på 60 grader kan vaskes sammen. Når det gjelder 40 grader, har jeg en med mørkt, en med farger og en med hvitt.
rødhette* Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Du kan ikke vaske sammen lyse og mørke på 40 grader. Det farger av uansett temperatur. Her sorteres vasken slik: rød/rødlignende i én vask, hvitt/lyst i én vask, farget/mørk i én vask, sengetøy i én vask, ull i én vask og håndklær i én vask.
Mrs. Bouquet Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Jeg gjør det samme som dib-avhengig mamma, Vasker du en rød og en hvit t-skjorte sammen må du renge med at den hvite ikke er hvit lengre, selv om det vaskes på 40 grader. Hygienemessig er det ikke nbødevendig å bruke høyere temperatur enn 60 grader, også på undertøy, sengetøy og hånkler.
Mrs. Bouquet Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 ANbefaler denne linken http://www.dinside.no/php/art.php?id=296289
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå