Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere med faste leggerutiner? Sønnen vår er snart 4uker nå,men sover ikke til faste tider enda og synes det er vanskelig å legge han når han er lys våken. Som regel mye våken kveld og tidlig natt og sover mye på dagen. Noen tips på hvordan snu døgnrytmen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi innførte fast leggetid kl 19 fra ca 4 uker, det funket jo ikke i begynnelsen men etter 8 uker så vi resultater av det. Det er ikke så lurt å vekke de og prøve å holde de våkne når de er så små, da er det helle sånn at søvn avler søvn. Dette var hvertfall vår erfaring.

Skrevet

Sliter med deg samme .... men jenta mi er 3 måneder gammel og alt skulle være greit nå, eller ???

4 uker .... er litt tidlig for rutiner allerede. Du må bare passe på at han ikke snur døgnet helt. Prøv å la ham ikke sove altfor lenge hvis han sover ikke nok om natten. Vanskelig å si .. spørr du meg.

Skrevet

Sønnen min har foreløpig dette sovemønsteret: Sover fra ca 23.30 til 06.30 -mating - 07.00 til ca 10.00. Formiddagslur ca 12.00 - 14.00. Det er det vi har av rutiner. Ikke snakk om at jeg får lagt han tidligere om kvelden, da sover han 20.30 minutter max. Bør jeg vekke han tidligere om morgenen? Eller forkorte formiddagsluren?

Skrevet

Jeg har ei jente på 2 mnd, og i starten sov og sov og sov hun på dagen/kvelden, våken senkvelds, men sovna gjerne ml 0000-0200...prøvde å holde henne våken, men til ingen nytte...enkelte dager var hun plutselig våken 12 timer i strekk!!! og da var hun kanskje bare 3 uker...jeg tror på det at søvn gir søvn...etter nyttår begynte jeg å legge henne noe tidliger og i egne seng..hun gråt og gråt, jeg var jevnlig inne til henne, men nå er det mye lettere og igår sovna hun klokka 2100 uten gråting!!!hun fikk mat 3-4 ganger iløpet av natta/morran, så våkner hun sånn i 1000-tida...trøtt igjen etter et par timer og sover da 3-4 timer...jeg lar hun styre det litt selv... Man må være streng tror jeg på det med leggerutiner, men det er forskjell på når de er nyfødt og 2-3 mnd...man kjenner sin egen unge best!!

Skrevet

Glemte å si at han er 3 mndr om en drøy uke:-) Noen som har noen gode råd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...