Gå til innhold

hypotetisk spørsmål angående prester...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet dette? Hvis man skal gifte seg i en kirke som man ikke sogner til, og denne kirken ikke har mulighet til å stille prest til rådighet, fordi de har det så travelt og man sogner jo ikke til dem - hvor kan man da få tak i en prest til å stå for vielsen? Kan man spørre presten i den kirken man faktisk sogner til, har ikke de også nok å gjøre tro? Noen som har vært i denne problemstilligen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror man har mulighet til å velge en annen prest, men da kan denne kreve betalt. ellers så finnes det jo prester ute i det sivile + andre som kan vie.

Skrevet

Ja, regner jo med å betale for det. Trodde det var vanlig at man 'fikk' presten i den kirken, men at man betalte for tjenesten når man ikke sogner der. Takk for svar uansett. Hvis det først er vielse i kirken, bør man nesten ha en prest også, synes jeg...

Skrevet

tror nok kirkekontoret er ansvarlig for å skaffe en prest om de lover dere en dato/ett klokkeslett. da har man jo gjort en avtale.

Skrevet

Hm, de sa nå liksom at vi måtte finne prest selv.. men har ikke undersøkt så veldig mye altså, tenkte jeg bare kunne høre her. Takk for svar! :) Skal ringe igjen og høre på en annen dato, da skal jeg spørre litt mer om det med presten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...