Gå til innhold

er dette frekkt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det frekkt av meg å lage en liste over ting vi trenger til nybeibien å på den listen skrive at vi ikke ønsker oss klær eller leker? (har så masse fra lillebror)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg kan ikke se at det skulle være noe frekt...

Skrevet

får liksom litt dårlig samvittighet siden klær ofte er det billigste.. har skrevet at vi ønsker oss gavekort å sånnt da..

Skrevet

Synes ikke det er frekt,men det må jo ikke bli slik at du kun blir fornøyd hvis du får det som står på ønskelisten.Selv hadde jeg satt pris på om noen jeg skulle gi gave til hadde sagt at de hadde skrevet ønskeliste.

Skrevet

ja.. det er jo enklere å finne ut hva de skal kjøpe da, å de kan jo sende / gi penger å.. så kan vi samle alt sammen å kjøpe de store tingene selv.. slik som bilstol,kurv,stellebord o.l

Skrevet

Jeg synes kanskje det er litt frekt...

Virker liksom som man forventer å få noe.

Hvis dere får mye klær kan dere jo bytte de og få tilgodelapper,så har dere de til babyen trenger noe nytt.

Skrevet

Ikke frekk å ønske seg noe annet til babyen, men kanskje litt frekt å skrive dere IKKE vil ha klær eller leker..

Heller kanskje si istedet for klær og leker kunne vi tenkt oss....

Men ikke bli snurt for at noen kjøper klær likevel.

Skrevet

skal bare gi listen til de vi vet kjøper noe, de nærmeste liksom (besteforeldre tanter o.l).

takk for tipset lille meg venter nr 3, dokumentet er redigert c",)

Skrevet

ja det går jo fint an..for visst de synes ting er dyrt, så kan jo hende de slår seg sammen å spleiser på en dyr ting :)

Min famile hadde nok ikke blitt sure for ei sånn liste..for de kunne jo evt spleiset på gave :)

Skrevet

ser ut til å være alene om mn mening men jeg synes det ville vært VEEEELDIG frekt.

Når man får barn får man være takknemlig for det man får av gaver...får man klær og leker kan de byttes til større leker og større str......

Kan heller si hva man ønsker om de spørr.

Skrevet

Jeg syntes IKKE det er frekt, men jeg ville vel kanskje ikke skrevet en konkret liste.

Vi har også ufattelig mye klær i fra forrigemann.

Vi har sagt litt forskjellige ting som vi ønsker oss av de nærmeste (vogn, vippestol, lekegrind osv.), men kommer ikke til å si noe til de lenger ut om hva vi ønsker eller ikke ønsker oss. Vi sier i fra til de nærmeste, så hvis det er noen som spør de, så får de vel svar. Regner med det kommer til å "regne" små-pakker med klær fra hist og her uansett -siden det er rimelig og tilgjengelig for de fleste :-)

Skrevet

nei, ikke frekt i det hele tatt! Materielle ting har man ofte nok av...vi skal åpne konto for den lille, slik at folk kan sette inn penger i stede! Han får nok nytte av de når han blir myndig :)

Skrevet

Skal dere åpne konto som folk kan sette inn penger på i stedenfor å ta med en liten ting når de kommer på besøk?

Er det ikke det det er snakk om her?

Skjønner at man kanskje kan opprette en konto i forbindelse med dåp e.l,men hva krever dere av folk egentlig...

Tror jeg hadde reagert hvis søsknene mine hadde gitt beskjed om at vi ikke trengte ta med gave til sykehuset,kunne heller sette inn penger på konto...

Synes det er koselig hvis vi får noe i det hele tatt jeg da...

Skrevet

Jeg hadde villet syns det hadde vært litt frekt ja......

Istedet for gave, skal man ta med seg kvittering fra banken om at man har satt inn penger på kontoen da istedet for??

jo det hadde jo vært "koselig"..........

ville heller ha sagt det i forbindelse med dåp etc!

Skrevet

Synes ikke det er frekt å ha det liggende og gi det yil de som spør hva dere ønsker. Men å levere den ut til alle som om dere forventer at alle skal kjøpe gave, DET synes jeg er frekt.

Gave ved fødsel er noe en gir fordi en har lyst, ikke fordi deter en regel som sier at en skal det. Hadde jeg fått en slik liste uoppfordret hadde jeg iallfall ikke kjøpt noe.

Skrevet

Nei det synes jeg ikke...

Det må jo være mye bedre at de vet hva dere trenger, slik at de ikke kjøper ting dere ikke har bruk for! Gavekort er genialt da, så ser dere selv hva det skal gå til..Og da bestemmer de selv beløpet, så det ikke trenger å bli så himmla dyrt..

Selv gir vi beskjed om at kjøper de klær, så kjøp i store størrelser. Småtteriet som trengs i begynnelsen fikser vi selv. Og kosedyr er NO GO! Vil helst slippe å sitte med en søppelsekk full av bamser...

Skrevet

Glemte å si at dette er sånt vi informerer nærmeste familie om, som vi vet blir å kjøpe noe til den lille. Skulle vi få noe av andre venner og kjenninger så er det jo bare koselig =O) Ikke sånn at vi da blir sure for å få noe vi "ikke vil ha"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...