Gå til innhold

BIGTIME TREG AVFØRING..

Anbefalte innlegg

Skrevet

pressa så det nesten rann svette av meg. og nå har jeg mange kynnere på rad her, har det noe å si, uke 37? jeg presser vell ikke ut ungen ut nei? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet du, har funnet ut at å drikke te er kjempelurt! Samt linfrø, kakao (funker ikke alltid), havregrynsgrøt (funker ikke alltid det heller). Men prøv te!!

Skrevet

Jeg sliter med det samme. Jeg tar nå 20 ml Laktulose 2 ganger til dagen (søtt flytende kliss som vi kjøper på apoteket). Jeg fikk nemlig hemoride for en stund siden pga hard avføring, og det er ihvertfall ikke å anbefale...

Skrevet

Stemmer på linfrø. Det funker som bare det. Jeg spiser 2 store spiseskjeer i frokostblandinga om morgenen. Ikke hatt problemer siden jeg starta med det. Husk å drikke et stoort glass vann til også.

Te kan virke mot sin hensikt siden det er vanndrivende. Vanlig te er i alle fall det...

Skrevet

Bruker dere jern? Man får hard mage av det i allefall. Jeg valgte en jerntype som er veldig skånsom for magen, siden jeg har hatt hemorider før, og sikkert lett for å få det igjen.

Anbefaler å drikke masse masse vann, spise mye frukt og ekstra fiber.

Ikke press for mye da jenter,-så dere ikke får hemorider:)

Skrevet

Lactulose jevnlig og svisker! Hør med legen om du kan bytte jernpreparat om det påvirker magen for mye (om du går på jern).

Skrevet

Been there, done that ;o) Jeg har spist det meste og ingenting hjalp. Kjempetreg mage, vondt og ubehag. Prøvde også Lactulose, men ble skikkelig dårlig og kvalm av det. Så jeg dro på apoteket og kjøpte Microlax. Både apotek og jordmor sa det var ufarlig, og det hjelper!!!! Spesielt hvis avføringen er hard, og du har vondt...

Skrevet

linfrø altså..

jeg har alltid vørt plaga med treg avføring. legen min sa jeg heller måtte være forsiktig med fiberrik mat. men kanskje jeg skulle prøve linfrø. skader da ikke, avføringen er forbanna hard og treg uansett hva jeg spiser.

Skrevet

Forsiktig med fiberrik mat????? Trudde det var det som var anbefalt. Saman med mykje drikke. Trur eg og skal prøve linfrø.

Skrevet

Kjøp deg en boks med svisker :o) det hjelper garantert!! Men ikke spis hele boksen da...Det hjelper kjempegodt på meg :o)

Skrevet

fiberrik mat kan slå feil på noen. og det hadde legen rett i. blir helt gåen av mat med mye fiber i, selv om jeg drikker mye vann.

har også lest det flere plasser etter at legen sa det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...