Petrine C",) Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Skal ha mine foreldre på middag i dag.. Men vet ikke hva vi kan lage.. Som hovedingridienser har jeg: Svine kjøttdeig, fiskeboller, kyllingfilet, røkte magre kjøttpølser. Ja det var det.. Hva kan jeg lage?? Kan dee hjelpe meg med tips til noe godt? Min far liker skikelige middager.. ,",)
ღDidrikmamsenღ Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Kyllingfilet, pasta og bretagnesaus er jo digg da =) Fiskeboller i hvit saus, potet og gulerot? Kjøttpølse i brun saus, poteter, grønnsaker og makaroni?
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Pølse i brun saus? Med masse grønnsaker til? Stekt ris med kylling? Pizza med pølse og kjøttdeig?
nettie med 4 små Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 lasagne, pasta, fiskeboller med poteter, fiskeboller/reker7erter/gulrøtter i terteskjell, kyllingfilet med ris og salat og saus eller i sweet and sour saus, pølseform, kyllingpai... er mye å finne op matprat.no bla..
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Kyllinggryte. Skjær kyllingfileten i strimler. skjær paprika, løk og tomat i strimler og skiver. Stek kjøttet, ta ut fra pannen. Fres grønnsakene i litt vann i en wok eller stekepanne. Legg kjøttet i en marinade av olje, paprikapulver, salt, pepper og hvitløkskrydder. Ha kjøttet tilbake igjen. Ha på 2 dl buljong og 2 dl kesam eller lettrømme. Tilsett mer hvis nødvendig, skal være tjukk og god. Smak til med krydder. Serveres med ris og hvitløksbaguetter. Eller så kan du jo ha fyllte kyllingfileter, men det er litt vanskelig da... Pass på at kyllingen er skikkelig tint. Skjær kyllingfileten på langs, slik at det blir et hulrom inni den. Ikke skjær helt igjennom. Fyll den med en marinade av olje, krydder, finhakket paprika og finhakket løk, evt litt bacon. Pensle dem med egg, rull dem i geriljamel/strøkavring. Ha masse!!! olje i en wok og frityrstek dem. Legg dem i en ildfast form som er smurt med olje. Legg grønnsaker rundt , f.eks oliven, paprika, squash osv. Stek dem til de er gjennomstekte (ikke så lenge) Serveres med fløtegratinerte poteter- skjær poteter i skiver. La dem koke så de er lett møre. Legg dem i en ildfast form, ha over matfløte så det dekker, krydre med hvitløk, salt og pepper. Ha ost på toppen. stekes på 200 grader til de er gjennomstekte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå