Krokka og prinsessa Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Da tenker jeg på med det samme dere introduserer det... Er det som en middag, eller til kvelds? Holder barnet lengre om natten da før det vil ha mat igjen?
@nemone Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 jeg skal akkurat til å starte så smått med grøt og har tenkt å gi på formiddagen den første uka, i fall det blir noe vondt i magen. Når tilvenningen har gått bra tar vi nok grøt på ettermiddagen, og vi håper det gjør at nattesøvnen blir litt bedre.
*smula* Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 De fleste gir nok grøt til kvelds, i håp om at nattesøvnen skal bli litt bedre.
olivers mamma Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Jeg fant ut at han var mer positiv til gtøt på formiddagen enn på kvelden. Fordi ved kveldsmåltidet er han for trøtt. Men han er ikke glad i grøt. en kan like gjerne starte med mosede grønnsaker, det var større suksess her hvertfall.
r r r Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Vi kommer til å starte på dagen, gjorde det med nr2 også. Minsten er nok mer opplagt på denne tiden av døgnet og skulle det være noe han reagerer på eller får vondt av så er det bedre for alle at det skjer på dagtid. Og for meg som har eldre unger så er det enklere å ta dette "arbeidet" når de er i barnehagen.
Krokka og prinsessa Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. januar 2008 hmmmm... kanskje jeg skulle ta det på dagtid den første uken for å se om hun reagerer, og så flytte måltidet til kvelden....? Takk for svar damer! Hører gjerne fra flere hvordan dere gjør det! ;o)
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 når begynner dere med velling da?
Krokka og prinsessa Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. januar 2008 Jeg tenker å begynne nå når hun blir 4 måneder. Vet det anbefales å fullamme til de blir 6 mnd, men snuppa har behov for noe mer enn melk. Jeg har nok mm, det er ikke det, men hun ser ut til å trenge noe med mer næring i. Fra 4 mnd er tarmen ferdig utviklet, og du kan begynne med mais-eller risgrøt.
tre_prinsesser Skrevet 15. januar 2008 #9 Skrevet 15. januar 2008 Har lest, ikke erfart, at å gi grøt om kvelden ikke fører til at ungen sover lenger om natta. Vi starta med det første måltidet på formiddagen, for da var vesla mest opplagt og i humør til å prøve nye ting
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 15. januar 2008 #10 Skrevet 15. januar 2008 det er ca 50 % av barna som sover lenger av grøt. leste det ett sted. tror jeg og begynner når han fyller 4 mnd, før i tiden begynte de når bebyene var 3 mnd, og vi hadde ikke noe problemer med å fordøye det = )
Ladybug~N&E Skrevet 15. januar 2008 #11 Skrevet 15. januar 2008 prøvde grøt på kvelden først, men man skal vel egentlig prøve det til lunsj eller middag for å se om de tåler det eller noe... min elsker grøt og det som skjedde var jo at han fikk en enorm energi etter grøten og jeg fikk ikke lagt han før leeeenge etter vanlig leggetid! nå får han grøt til middag;) deilig maisgrøt. tror nesten han kunne ha jafset i seg to posjoner jeg!
"husmor"med lille Nora Skrevet 15. januar 2008 #12 Skrevet 15. januar 2008 vi begynte å gi smaksprøver i 11-12 tiden på dagen de 2 første ukene.. for å se om hun reagerte på det. når det gikk grett begynte vi å gi på kvelden. har gjort det en uke nå. går kjempe flott.. hun vakner 1 gang på natta og skal ha mat, men ikke ofte, hender hun sover fra 21:00 og hun vakner alt mellom 08:30-10-30. vi gir maisgrøt.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #13 Skrevet 15. januar 2008 jeg begynte å gi velling på kvelden i håp at lillegutt skulle sove lengre om natten, men nei.. nå etter han har begynt med middag har han begynner han endelig å sove lengre..=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå