nabokjerringa Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Hei, ja her har rakkerungen ligget i seteleie de siste 3 kontrollene hos jordmor.. I dag har jeg vært og fått Moxa (Oppvarmet "glo" mot lilletåa) som kanskje skal hjelpe ungen til å snu seg riktig vei.. Hvis ikke går det nok mot keisersnitt. Har ingen intensjoner om setefødsel!
Trultemora er presseklar!! Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Isj da Nabokjerringa!!! :S Ser at vi har termin på samme dag og skal føde på akkurat samme avdeling og plass! Synes godt at knøttet ditt kan snu seg sånn at du blir nabokjerringa mi på Ullevål! hehe.....
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Yepp. Er 36 uker, og skal på kontroll på torsdag. Har planer om å forsøke å snu lillegutt, men dersom det ikke går, vil jeg sette alt inn på å få vaginal fødsel. Ønsker ikke å gå gjennom keisersnitt, mest pga tiden etterpå. Har tro på at normal fødsel (uansett hode eller sete) er best både for mor og barn.
nabokjerringa Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2008 Har du også termin 23.2? :-) Ja jeg skal på Ullevål ja, avd A.. (Hvordan så du det ?) Kanskje vi sees da ja! :-)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Nabokjerringa: Jeg så det på terminlista inne på terminklubben! Håper jeg ikke går så innmari mye over tida assa! Men det virker jo som det nesten er kun oss to her inne som skal føde på vanlig avdeling på Ullevål i den tida! hehe... Kanskje vi slipper bli nekta å føde der eller å ligge på overfylte avdelinger og? hehe... Det er lov å håpe!
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Gutten min ligger også i sete. Termin 20 februar, og skulle egentlig føde på samme avd som deg. (men byttet sykehus, siden jeg har flyttet litt ut av byen) Ny undersøkelse neste torsdag, så det blir spennende! Jeg frykter KS.
Nybakt_mamma=) Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 Gutten min ligger også i seteleie. har termin 23.feb. Jeg er veldig nervøs jeg da.. men fikk først nyheten i går, så det har ikke sunket inn enda..
~sjiraff~ Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Her er det også seteleie, dvs var hvertfall ved forrige kontroll (35 uker) skal på ny nå til freddag og er spent på om junior har snudd seg. Aner ikke hva jeg eventuelt skal velge mellom de to ondende setefødsel og ks. Ks skremmer i grunn vettet av meg, men det gjør setefødsel også :oS
nabokjerringa Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. januar 2008 Hva er det med 23 februar som gjør at ungene legger seg i sete? ;-) Jeg har jo også term den dagen... Jeg hadde keisersnitt sist, og hadde "planlagt" å føde vanlig denne gangen.. men dette beviser bare igjen, at fødsler ikke lar seg planlegge.. Hmmm uansett skal det bli godt å få ut ungen!
sjøsprøyt Skrevet 16. januar 2008 #10 Skrevet 16. januar 2008 yup- kontroll i morra, termin 28/2. Babyen har ligget slik siden beg av desember så jeg tror den har "grodd fast". Hvis den ikke har snudd seg i løpet av uke 36 blir det nok vendingsforsøk. Jeg er litt skeptisk til det, men mer skeptisk til KS og setefødsel i nevnte rekkefølge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå