Gå til innhold

Ang prematur barns utvikling


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på barnas alder. Når de klarer noe nytt skal man regne i fra den månden de ble født eller fra termin. F.eks gutten min lærte og rulle nå for ikke så lenge siden, fra rygg til mage, da var han nesten 5mnd hvis man regner fra da han ble født. Eller skal jeg si at han var 3 1/2 mnd(født 7uker for tidlig).?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man går oftes ut fra barnas kordigerte alder når man skal "sette dem på en kurve"

altså fra termin dato:)

Skrevet

Jepp, du skal si at han er 5mnd, men 3,5mnd korrigert.

 

Dette kan du genrelt si sånn cirka frem til et-års-alder hvor de bedrevitende mener at småttiser skal ha tatt igjen det meste, mens vi andre korrigerer helt opp til to-års-alder, eller eventuelt når dem begynner å gå....... Gjør du det så slipper du å forklare for hundrede gang hvorfor knøttet ditt f eks er 15mnd og ikke springer i trapper enda ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...