Gå til innhold

lakserolje

Anbefalte innlegg

Skrevet

i går tok jeg en ss lakserolje da jeg har lest det holder til og sette igang fødselen... men det virket ikke.. ble ikke engang noen doturer på meg... noen som har erfaring og har tatt det selv?? tenkte jeg skulle prøve igjen i kveld men vil ta en "sikker" dose :)

takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lyst å si du er gal, men skal ikke det... Men, legen sa til meg at det KAN starte en fødsel, men KUN visst du er modnet, og har helt utflaten livmorhals, men at det er kjemperisiko med ukontrollerte rier.

En venninne av meg gjorde dette etter hun han fått beskjed av JM at det var helt modent, hun hadde skikkelig, skikkelig kraftige rier uten fast mellomrom, og etter 5 timer med slit hadde det ikke virket en cm engang! Jordmora sa da ti henne at dette var pga oljen!

Jeg hadde ikke vurdert dette i det hele tatt, blir så mye mer naturlig om du bare lar det starte når det selv vil... Hvor lenge til termin forresten?

Skrevet

er en uke igjenn til termin... er bare så sinnsykt lei:\ har hørt mange kjærring råd og har prøvd alt men ser ikke ut til at noe skal virke men at hun bare vil bli her inne:\

Skrevet

Skjønner deg godt.... Men hadde hvertfall ventet til termin og sett om ne skjer!! Lykke til!!!

Skrevet

takk for det... tar nok ikkesjansen på det nå, hvis det er mulig det ikke åpner seg:`\ ser ut til at jeg pent er nødt for og vente til hun vil komme ut selv:)

Skrevet

IKKE ta lakserolje!!

Dette kan forårsake styrtfødsel!! Diskuterte dette med noen leger som nesten holdt på å tilta da jeg snakka om det!

Prøv heller med brystvortestimulering! Det frigjør visst noen hormoner i kroppen som kan starte en fødsel! :)

Hvis du har kjæreste/samboer, kos deg med han og! ;) Sørg for at både du og han får orgasme! ;)

Sats på dette istedet for du vennen! :)

Skrevet

Jeg ble sett i gang på sykehuset ca 1,5 uker før termin...

Og jeg kan love deg at jeg vil unngå å provosere frem fødsel igjen dersom jeg ikke må... Veldig intense rier i 2 dager uten virkning, for så å få full åpning fra 3cm til 10 cm på en time etter de to dagene!

Auauaua...

Best å la naturen gå sin gang...

Men nå er det jo når som helst, du har klart å vente i mange mnd, i max 3 uker til fikser du ;-)

Skrevet

takk for nyttige svar :)

Skrevet

Sorry, men det må være det dummeste og minst gjennomtenkte du har gjort i hele ditt liv.

At du selv risikerer en jævelig sist tid som gravid og fødsel gir jeg fullstenig blanke i . Det er i så fall fult fortjent.

Men å risikere helsa til barnet ditt må være det egostiske noen sinne.

Lakserolje kan i noen tilfeller sette igang fødselen ja, men det kan også stresse babyen og gi den en tøff og riskikabel start på livet.

Og du har til og med en uke igjen til termin.

Nei dropp ideen med å ta en runde til og være overlykkerlig over at den første tabben gikk så bra.

At babyen er frisk og får den tuden den trenger i magen for å gjøre seg klar er da hundre ganger viktigere enn at du er lei.

Skrevet

Skjedde absolutt ingenting med meg heller.Ikke annet enn at jeg ble sinnsykt dårlig av det.

Så har funnet ut at småen kommer når h*n er klar for det,og viss de nekter,så blir vi satt i gang:p

Skrevet

har lest ganske mye om det før jeg drakk det og snakket med jordmor om det var skadelig for barnet. og det sa hun at det ikke var.... jeg er ikke så DUM at jeg risikerer helsa til ungen min...

Skrevet

Da hadde jeg byttet jordmor. Lakserolje kan være farlig. Har hørt om flere tilfeller mamman har fått kjeft av legene og babyen har blitt løpt ut av rommet med fordi den var stresset og trengte starthjelp.

IKKE gjør det igjen.

Skrevet

For ca 5,5 år siden tok jeg lakserolje 1 uke på overtid. Tok ca 3 spiseskjeer å bare noen timer senere kom riene.

Hadde ingen toalett besøk, å ingen styrt fødsel og heller ikke dårlige rier.. Alt gikk greit under fødselen, brukte vel ti timer fra første rie til ho va ute.

Huske at etter noen månder så ble det snakk om at lakserolje ikke hva bra..

Skrevet

Jeg holdt på å ta lakserolje når jg gikk på overtid med nr 1 men da spurte hu på apoteket om jg var gal for det var det dummeste jg kunne gjøre sa hun.. så jg ble så skremt av det hu sa at jg lot det være og fikk heller vente til det begynnte selv. Ville ikke slite både bak og forran:P

Skrevet

Da jeg gikk gravid sist ,sa både jm,som jeg gikk fast til,tre jm på fødselsforberedende kurs at en måtte for all del ikke ta lakserolje for å starte en fødsel. Fødselen kunne starte hvis en var moden for det,men det kunne bli styrtfødsel av det,noe som ikke var godt for barnet,eller det stikk motsatte kunne skje at fødselen varte lenge og en ikke fikk i gang skikkelig rier,noe som heller ikke er bra for barnet,så jeg vil råde deg til å ikke prøve det flere ganger.Du kan prøve med å spise sterk mat og det å gå i trapper.

Lykke til med fødselen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...