Gå til innhold

S-protein mangel og lupus-antigen; medisinering


EMC77 og JTK08 + NY?

Anbefalte innlegg

Fikk disse to diagnosene nå i høst. Er arvelig, så både pappa og min søster har s-protein mangel.

 

Var hos gynekolog i går og fikk beskjed om at alt så bra ut foreløpig. Fikk faktisk en ekstra ul, og det var jo gøy. Men nå er det igang med medisinering. Er visst vanelig i 3. trimester. Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Litt sent og svare men er nyrlig kommet på nett. Har også protein-S mangel og går på Albyle-E, må ta Fragmin 6 uker etter fødsel. Hvilken medisinering har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også diagnosen i høst, men har ikke vært nødvendig med medisinering før nå, heldigvis. Jeg har ikke hatt blodpropp og er heller ikke i risikogruppen for å få det. Men da jeg har lupus-antigen i tillegg skal jeg ta Fragmin nå i 3.trimester og 6 uker etter fødselen. Skal faktisk sette første sprøyta i dag!

 

Regner med at du har hatt blodpropp siden du tar Albyle-E?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke hatt blodpropp. Legene ville forebygge mot blodpropp da dette er svært uheldig i svangerskapet. Tror det er litt forskjellig prosedyre rundt i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt tydelig. Min søster som bor i Lillesand har fått beskjed om at hun vil bli behandlet fra dag en i neste svangerskap. Hun fikk diagnosen samtidig som meg, men har allrede vært gravid en gang uten å vite at hun led av S-protein mangel.

 

Har du den arvelige typen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Beklager at jeg svarer så sent....

Bor i Tromsø. Tror at det er av den arvelige typen.., har selv fått det av min mor. Skal ta nye prøver etter fødselen for å statfeste hvor mange prosent det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...