Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Har hatt en del vondt i magen nå de siste dagene,prata med ei jordmor på sykehuset og hun sa det hørtes ut som jeg hadde kynnere. Blir litt redd når dette kommer igjen hver kveld,har to venniner som har født så altfor tidlig og er livredd for og gå gjennom det samme som dem. Jobber i hjemmesykepl og lurer på om det er noen her som vet om dette er farlig og om min type jobb ikke er noe heldig da jeg har kynnere allerde nå??? hjelp,anyone??
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Jeg er bare i uke 18 og vært plaget av kynnere de siste dagene, dvs kveldene. Var hos legen i dag og hun sykemeldte meg 100% i tre uker, så får vi ta det derfra sa hun. Jeg er også sykepleier (på sykehus) og det skal nevnes mangel på tilrettelegging på jobb. Kynnere i seg selv behøver ikke være farlig, men hvis de bare kommer når du er sliten etter en travel arb.dag betyr det at du bør roe litt ned. Var i allefall det legen sa til meg i dag. I følge en venninne som er jordmor er dessuten kynnere også med på å modne livmormunn noe som kaaaan resultere i for tidlig fødsel. Med disse kunnskapene hadde i allefall ikke jeg mot nok til å fortsette på jobb. Men folk tenker jo forskjellig.. Er de flinke til å tilrettelegge for deg på jobb da?
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 oj, jeg har kynnere nesten hele tiden og jeg har hatt det siden uke 12. Ved forrige svangerskap ble jeg innlagt med premature rier, det høres ikke ut som du har noe å bekymre deg for så lenge ikke kynnerne øker i styrke og de kommer hvert 5 min. prøv å slappe av litt, kanskje du burde ta noen dager fri fra jobb. Kynnere er helt normalt:) De er der for å trene opp magen til fødselen. Kynnere er kun farlig når de går over i rier, altså når de blir veldig vonde og kommer regelmessig eller hvis det ikke er pauser mellom de. lykke til:)
*LilleTroll + spira Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Alle har kynnere! Det er livmoren som "trener" Dersom du føler nedpress bør du være på vakt.. Jeg har hatt endel kynnere og var inne for å måle livmorhalsmunningen. Kynnere kjennes ofte godt når man er trett og sliten - lytt til kroppen din og la den få styre løpet litt, altså hvile og slappe av!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Takk for svar alle sammen. sånn på dagvakter og sånn er de jo flinke til og tilrettelgge men er litt verre når jeg skal på senvakt som idag. Dem kommer som regel da jeg er sliten og hatt en stressende dag. Burde vel kanskje roe ned da ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå