Gå til innhold

Er det mange av oss som ikke ammer???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ABSOLUTT IKKE provosere noen med dette innlegget, er bare nysgjerrig på hva som gjorde at dere gikk fra pupp til flaske! Jeg ammer min lille på 6 uker. Förste mann fikk MM på flaske (utpumpet til han var 5 mnd) da jeg ikke hadde nok melk og da han ikke sugde särrlig effektivt! Vi koste oss med flasken den gangen!

Vi bare tillegge at jeg er skikkelig lei alle moralske og polistisk korrekte innlegg om amming. Blir irritert når jeg leser om jenter som får pepper for at de velger å slutte med ammingen etter å ha jobbet som gale i flere mnd for å få det til å fungere. Trodde dette var et sted hvor man kunne få stötte fra andre kvinner, selv om man ikke gjör de samme valgene! Det fins vel ikke rett eller feil her! Vi gjör vel alle det som vi tror er best for våre barn (og for oss selv!!)

Jobber selv i barnevernet og vet at det ikke er amming som gjör en til god mor! Det er kjärlighet, trygghet og omsorg og det gir man like bra selv om man gir barnet MME!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer ikke lenger. Gjorde det fullt i to uker men måtte begynne med tillegg fordi han fortsatt veide tre hundre gram under födselsvekta si og hadde vokst to cm på lengde. Ammet det jeg hadde og ga flske etterpå i ter mnd men da sluttet han og ta puppen. fikk tilbake mens samtidig så hs. mente det var derfor han brå-sluttet. Jeg blir enormt provosert av alle som på död og liv må mene noe om dette temaet. Kan ikke vi mödre stå litt sammen og stötte hverandre i at vi selv vet hva som fungerer best for oss og vår baby. De färreste lar väre å amme uten grunn.

Skrevet

Jeg ammer ikke. Jenta mi ville ikke suge pupp, og får derfor MME på flaske. Pumpet meg i 4 uker, men etterhvert kom det nesten ikke melk ut, så da sluttet jeg. Hun er nå 5 uker gammel. Hadde veldig lyst til å amme denne gangen ettersom jeg heller ikke fikk til ammingen forrige gang med gutten min. Men kan man ikke så kan man ikke, og jeg synes det fungerer greit med MME på flaske. Har ikke dårlig samvittighet pga det. Er glad for at det finnes så god MME i dag sånn at hun får i seg nok næring. Har jo hørt om de som vokste opp før som fikk utvannet kumelk som eneste næring!

Skrevet

Hvis du leter litt nedover i dette forumet, så finner du sikkert 40 innlegg som spør om hvorfor folk ikke ammer.

Skrevet

fordi når sønnen min hadde spist i over en time spiste han fortsatt over det som sto på nanpakken som "vanlig" for hans alder.

Dette holdt vi på med i en land stund, så det var ikke noe økedøgn for å si det sånn.

Personlig tror jeg mye av det kommer av at han ble matet med kopp i begynnelsen, at han ikke "lærte seg" at han måtte jobbe litt for maten når han visste det fantes et lettere alternativ.

Han er tre mnd forresten, holdt på fram og tilbake med mm og mme til han var 2 mnd, og da sa det til slutt stopp.

Skrevet

Ammet i to uker, slet veldig kan man si. Har nesten ikke brystknopper og brukte skjold, hvis ikke klarte han ikke å suge til seg melka. Etterhvert begynte jeg å pumpe og gi flaske, det gikk ganske greit en liten stund. Så ble jeg veldig syk i noen dager med 40 i feber, og dermed gikk melkeproduksjonen veldig ned. Hadde aldri krefter til å få den opp igjen, gjorde noen forsøk, men tilslutt ga jeg opp hele amminga, og det var jammen godt:)

Til anonym over her: Det er ganske mange temaer som kommer opp igjen, folk er jo ikke inne her 24/7, så det er jo naturlig.

Skrevet

Jenta mi fikk bare morsmelk den første uka.. Jeg har såkalte "flate" brystknopper og var under hele svangerskapet redd jeg ikke skulle få det til. Når man attpåtil da får et barn som ikke er så sugevillig er det ikke lett! Fikk masse hjelp på sykehuset og det gikk ikke så verst de første 2 dagene hjemme. Den tredje dagen kom melkesprengen og alt gikk, på godt norsk, til helvete.. Jeg var utslitt etter fødsel pluss at det å komme hjem med et lite barn var for meg et stort sjokk.. Etter en hel dag med grinig på både meg og ungen sendte jeg samboeren i butikken etter NAN;) Grina selvfølgelig en bøtte til, for jeg var jo verdens dårligste mor!!! Har aldri fått negative tilbakemeldinger fra helsepersonell pga dette og de fleste mener det var godt "jeg tok til vett", hehe:) Jeg valgte å ha det bra selv fremfor å psyke meg enda lenger ned enn jeg var akkurat da. Nå er min vakre lille jente 10 uker, legger på seg og koser seg med flaska si, og vi har det så bra:)))

Skrevet

jeg ammer ikke, prøvde som bare det til å begynne med men det kom ikke en dråpe ut av jura mine unasett hvor mye jeg pumpa, la ham til brystet osv...dermed ble det naturlig for meg å gi mme, synes den første tiden etter fødselen var en stor omvending med humørsvigninger opp og ned så det å styre med, plages med og bli "syket ned av" ammingen klarte jeg bare ikke..heldigvis fikk jeg god støtte av dem på føden og helsesøster i ettertid på at jeg tok dette valget..

mener selv at amming er noe som skal være en koselig stund mellom barn og mor, og dersom ikke dette fungerer for alle så synes jeg folk skal respektere det, selv om dem selv velger å amme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...