veldigfrustrertfrue Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Kan dere være snill å dele erfaringer med meg? Hvordan er dette å feste? Tar det stor/liten plass i bilen? Er det god sidebeskyttelse? Aller erfaringer mottas med takk:) Vurderer å kjøpe dette til jenta mi på 4 år.. Skal ha det bakovervendt..
Mrs. Bouquet Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Jeg har det ikke, men har tenkt at dette setet kan brukes i besteforeldrenes bil. I følge selger så var grunnen til at hun ikke anbefalte dette setet til daglig bruk: at det ikke har lie gode sidebeskyttelse og at det ikke er så god sittekomfort for de yngste. Jeg ble da anbefalt cosmic comfort eller izi combi, men at britax two way elite var et greit sete til besteforeldre eller i bil som ble brukt bare av og til.
heltklar Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Hei, Vi har dette setet til vår gutt på 15 mnd. Fikk det anbefalt i butikk. Gutten vår liker seg veldig godt der - både nåpr han er våken, og kan også sove fint i det. Men verken jeg eller far er særlig praktiske av oss, så vi fikk det satt opp ved hjelp av damen i butikken. Anbefales! Han sitter bakovevendt.
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Har det til eldstemann på 3 år. Bakovervent tar det jo endel plass, og det står støttet til setet fremme. Sidebeskyttelsen er vel ikke den beste, men er nok greit til så store barn.
Mrs. Bouquet Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 britax twowayelite tar mindre plass en cosmic comfort og izi combi,
EnMamma Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 Det er enkelt å feste og tar ikke store plassen. Skal dere bytte fra bil til bil vil jeg anbefale at dere kjøper med et ekstra par forankringsseler, slik at dere slipper å feste de hver gang :-) Sidebeskyttelsen er god. I en finsk test av barneseter fikk TWE 9 av 10 mulige poeng i sidekollisjon, så selv om det ser ut som om sidebeskyttelsen er dårlig så er den ikke det.
Bettybu Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Er godt fornøyd med setet. Brukes det i 2 biler ville jeg nok hatt 2 sett med festeseler ja. En grei ting er, at på baksiden av "hode-puten" står det hvordan en skal montere det, bakovervendt/frem/ midti/fremme... med trepunktssele eller annet. Det er iallefall greit om det blir brukt i forskjellige biler/plasser i bilen!! Da kan en bare se etter om en ikke husker det!!
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 15. januar 2008 #9 Skrevet 15. januar 2008 VI har det ikke, men mamma og pappa har det i bilen sin. Vi er veldig fornøyd med setet. Det er lett å montere og demontere. Og lillegutt sitter godt i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå