Gå til innhold

Flaskebruk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener:

Flaske kun er til mm eller mme for barn opp til 1 år.. Utenom dette tutekopp med vann eller melk (kumelk) da de begynner med dette.. Hvis man gir vann i tidlig alder, så gir man det på flaske..

Det verste jeg vet er å se 1,5 og 2 åringer osv med flaske! Mener det er for babyer jeg da..

Sikkert noen som blir provosert nå, men moro å høre synspunkter ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sliter med å få lille på snart 1 år til å drikke av tutekopp vi... Så det spørs om hun blir en av dem som drikker lenge av flaske. For hun må jo få i seg væske... Hun er generelt litt rar når det gjelder spising og drikking da.

Men ettersom hun er slik, er det sikkert flere som har det som henne. Så dersom noen bruker flaske for å få i barnet væske, selv etter "flaskeperioden" egentlig bør være over; er det sikkert en grunn til det.

Skrevet

jeg gjetter at enten har du litt eldre barn og har vært heldig med at de tar tutekopp uten store problemer, eller at du bare har et litet gull som bare bruker flaske enda.... for det er lett og dømme andre før man er i den situasjonen selv... ser heller ingen grunn til hvorfor man skal gjøre det... for å hevde seg selv? føle seg litt bedre enn alle andre? hmm....

mange barn nekter eller skjønner ikke... alle barn er forskjellige, og hvis man har kjempet med mye annet rart når de var babyer så er kanskje det med flaske en kamp man velger å ikke ta akkurat der og da....

har en venninne, hennes sønn har reflux, dvs han kastr opp mye av det han spiser og drikker... han måtte ha tåteflaske med 1 eller 2 hull lenge fordi at hvis maten eller vætsken kom fortere så kom det rett opp igjen, altså det kom alt for fort og mye gjennom en tutekopp....

dette er ting du ikke vet noe om når du sitter og dømmer et barn på 1,5 år fordi det bruker flaske.

Det er min mening da...

Skrevet

Når det er spesielle grunner til at man fortsetter med flaske, så skjønner jeg det veldig godt!! Vet dette blir fort et provoserende innlegg, men ville bare høre synspunkter.. Det er faktisk veldig erfaringsmessig å høre for meg hva er grunnen til at man faktisk bruker flaske lenger enn ca 1år..

Men nå har ikke jeg vært borti barn som ikke har tatt tutekopp, så derfor så jeg ingen årsak til å fortsette med flaske på barn..

Så all forståelse for dere som sliter med å få de til å ta tutekoppen :)

Skrevet

det er sikkert ikke sånne ting som oftes er grunnen, mener bare at det er dumt å feks se barn på bye som sitter med flaske, kanskje hviske noe til venninna om hvor teit det ser ut osv. trist for moren som kanskje har gode grunner til å gi barnet flaaske...

poenget er vel at jeg er så lei folk som er litt kjappe med å dømme andre.....

søsteren min har en sønn på snart 4 år, han får fortsatt velling på flaske hver kveld, bare for kosen. det er han alt for stor til synes mange, og jeg kan være ening, men han er og har alltid vært en utrolig krevende gutt, hun har kamper med han hver eneste dag.....

mor er en sliten 2 barnsmor med vond nakke, 100 % skole og jobb ved siden av, hun anstrenger seg veldig for å orke hverdagen, mannen jobber borte i ukene.

så at hun velger å ikke ta opp den kampen før hun vet at hun har energi til å gjennomføre dette på en konsekvent måte så er jeg enig i at hun burde vente....

sånne ting tror jeg ofte kan være grunnen......

men har ingen egen erfaring, gutten min er bare 6 mnd.

men sønnen min har feks hatt mye styr i sitt lille liv, kolikk, mye uro og skrik, ferdig med det nå, men er fortsatt urolig og endel missfornøyd, så fikk han reflux, svak lukkemuskel, kastet opp maten osv.... mye grining i fobrbindelse med mat. og nå utredes han for astma..... så når folk sier til meg at jeg ikke må vugge han for at han skal få sove så føler jeg at akkurat den kampen har jeg ikke energi til nå, det må jeg ta når jeg er klar for det, uten at andre skal se ned på meg av den grunnen.

så den følelsen kjenner jeg igjen.

Skrevet

Jeg er jo delvis enig med HI.

Men hvis ungen ikke godtar/skjønner tutekopp så skal ungen selvfølgelig ta flaske.

Det at de får melk i flske for kosen sin del om kvelden f.eks syns jeg er greit.

men at en unge på nærmere 2 år drikker brus o.l. i flaske er jo helt på trynet....

Skrevet

Enig med deg mamsen og lillegutt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...