Gå til innhold

Ang pakking av sykehusbagen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva skal man ta med til seg selv & den lille?....trenger litt tips her jeg :o) det jeg vet er at jeg ikke vil være lengre enn helt nødvendig på sykehuset etter fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg pakka bagen idag! har med meg morgenkåpe, toalettsaker, truser og bind, ammebh, 2 ammegensere, en god bukse, "joggedress/kosedress" sokker/tøfler, strikkajakke.

og til babysen har jeg med 2 bodyer, 2 bukser, 2 strømper, 2 pysjer, kjøredress/hentedress, 2 luer(en inne lue og en ute lue) og votter og sokker, og et babyteppe. (også har jeg med smokk, om det skulle bli nødvendig, de har jo ikke sånt på mor-barn-vennlige sykehus) Babysetet tar mannen min med når han henter oss. Rart å pakke den bagen igjen!!!! Er noen år siden sist ja...

Skrevet

man skal IKKE ha med smokk på sykehuset. dette kan ødelegge starten av ammingen. Barnet trenger ikke smokk denne første tiden. Dette er råd fra både helsesøster og jordmor her hos oss!!

Skrevet

hjeeelp....ammegenser?...det har jeg ikke tenkt på...jaja,må tydeligvis ut på litt shopping igjen til helgen da :o) er det nødvendig med lue på bebeisen inne da?

Skrevet

Du har helt rett. Jeg hadde jo ikke med forrige gang, og han ammet supert fra starten av.. og leeeeenge. Takk for at du sa det... fjerner den fra bagen jeg like godt! (tror kanskje jeg pakket den litt fordi den var så søt også, fikk den i gave av sjefen min... hun hadde kjøpt den med stor omtanke) smokken blir hjemme, også får vi ta den i bruk her om det skulle bli nødvendig!...

Skrevet

Jeg hadde med meg skift til hver dag både til meg og babyen, men jeg fikk ikke bruk for det i det hele tatt..

Nettingtruser fikk jeg der, så brukte ikke mitt eget undertøy, men en ren t-skjorte til hver dag er greit å ha med seg, og et par store gensere og joggebukser.

Til babyen trenger du egentlig ikke annet enn klær den skal reise hjem i, med mindre du skal bo på barselhotell da.. Du får jo låne klær på sykehuset som er veldig praktiske, synes jeg da :)

Du MÅ ha sandaler eller lignende, for du skal ha på deg noe på bena alle ganger du er ute av sengen din..

Skrevet

vi brukte tynn lue på lillegutt lenge vi! og ang ammegenser, det er ikke no du MÅ ha, det er bare ganske praktisk (spesielt på flermannsrom, syns jeg) En romslig genser, eller noe som kan kneppes opp foran holder jo fint det også! Så ikke stress med det! Men, om du skulle få lyst på så finnes det gode, pene, og ikke særlig dyre ammegensere på H&M for eksempel. (og boob sine er helt vidunderlige, fikk en sånn av søsteren min, og den er helt skjønn)

Skrevet

vimsa :-)

er jo enig med deg at det er jo mye mer praktisk & lettvint med ammegensre...hadde bare ikke tenkt på det før du sa det :o)...skal ta meg en titt på H&M,vet de har mye fint der!

Skrevet

lykkelee:

sandaler ja...hehe...takk for tipset :o)...ikke noe særlig & gå i bare sokkelesten! jeg skal ikke på barselhotell...blir på sykehuset.

Skrevet

Ja jeg hadde tatt med meg tøfler, og det var ikke særlig lurt, i og med at en trenger å gå med skoene inn på bad hvor det er vått osv..

Så sandaler som tåler vann :)

Og leppomade er veldig viktig.. hehe, luften er så tørr og om du skal ha lystgass og slik blir du knusk tørr på leppene !

Skrevet

Jeg tar ikke med lypsyl for pure lan (brystvortesalven) er jo Celina Midelfarts hemmelige tips for myke lepper, hehe :-)

Og når jeg tenker på det så fikk jeg jo pure lan på sykehuset sist, men jeg tar nå med en liten tube likevel. Kunne ikke leve uten sist!

Skrevet

lykkelee & termin 29 jan :

ÅÅÅÅ....overlever aldri uten lypsyl :))))).....tusen takk for gode tips fra dere jenter....hadde aldri husket på alt dette uten DERE!!!! :o)

Skrevet

og husk brystvortekrem... den er suuuuper på leppene også! Og masse fuktighetskrem til hender og føtter(og resten av kroppen) Det er tørt i lufta på sykehusene!

Skrevet

Jeg forstår ikke helt disse KRAFT-kommentarene med én gang noen våger å nevne smokk, mme eller andre ting som kan forstyrre amming etc.. Slapp nå av dama.. La folk få ta med det de føler de trenger, la dem finne ut av ting selv.

Skrevet

Da jeg var på sykehuset sist, hadde jeg ikke med meg sutt. Men lillegutt hadde et sinnsykt sugebehov. Så han fikk låne en fin liten ROSA sutt på sykehuset. Denne gangen vet jeg helt sikkert at jeg tar den med. Den tar jo ikke den store plassen i baggen... litt kjipt å ikke ha hvis man skulle trenge....

Skrevet

Akkurat det der med smokk strides de lærde om, så det er ikke et absolutt ja eller nei. Noen babyer har et stort sugebehov og det er ikke bra at mor blir brukt som smokk i stedet. Sjansen for sårhet, betennelser etc øker drastisk og da blir hvert fall ikke ammingen lettere. Det hender nemlig at jordmødre ser dette og anbefaler smokk :)

Det er da ikke noe værre enn å ta med et par, se an og evt hør med de på sykehuset.

• 2 uker senere...
Skrevet

FOTO APPARAT DA??? hehe... Det står på toppen av lista mi..

Også notisblokk og en penn, så jeg kan skrive svar på eventuelle spm og sånne ting. Kanskje litt fødselsdagbok.. U name it!

Også en bok og lese i, hvis man ikke får sove eller lignende ;)

Skrevet

Har lest, og sett på tv'n her at etter at blandt annet Stavanger Universitets Sykehus ble Mor-Barn vennlig Sykehus er det ulovlig med smokk der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...