Gå til innhold

Når vi diskuterer kosthold, hvor ofte har dere FISK!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da snakker jeg ikke om fiskepinner og fiskeboller ( noe som faktisk kan forekomme en skjelden gang her i hus også).

Jeg er kansje litt bortskjemt som har en pappa som liker å fiske/ sette garn på fritida så vi får både tosk, sei, lyr og annet godt fra havet gratis. Her har vi minst 2-3 skikkelige fiske middager i uka, enten kokt, stekt, dampet, hjemelagde fiskekaker og den lokale spesialiteten "blandaball". ungen elsker det og fisk er noe av det beste vi voksne spiser også.

Med tanke på hvor sundt fisk er så burde vi kansej ha spist enda mer av det også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca. 2-3 ganger i uka.

Her hos oss er det vi voksne som holder igjen.

Guttene kunne nok spist fisk 7 dager i uka.

Favoritten er laks, men det meste går ned.

Favorittpålegget er selvsagt makrell i tomat.

Skrevet

varierer veldig.

1-3 gonger i veka ca. Ungene elsker fisk.

Men har merka på eldste at det er fy og æsj og neeeei når me skal ha fisk for tida. Har nok lært det av dei andre i klassen, for når han begynner å ete, et han som ein gal og forsyner seg mange ganger hehe.

Men det er liksom ikkje så kult å like fisk da.

Fiskepinner har me aldri, fiskeboller hender det me har -men sjelden.

Skrevet

1 gang i uka til middag, men spiser mye flykrasj på brød alle sammen.

Skrevet

I snitt 2 ganger i uken. Spiser også mye makrell i tomat alle sammen.

Skrevet

2 ganger i uka i snitt, noen ganger mer andre ganger mindre, som regel "ordentlig" fisk, fiskepinner spiser vi så og si aldri.

Skrevet

I snitt 2-3 ganger i uken. Men det blir også endel fiskeboller, fiskegrateng og slike ferdiglagde ting.

Skrevet

aldri får jeg si.......jeg liker ikke fisk selv om sambo gjør det :)

blir som regel fiskepinner, fiskegrateng men aldri sånn fersk fisk!

Skrevet

4-7 ganger.

Eldstegutten vår er ikke så glad i kjøtt, så han vil helst ha fisk hver dag, men mor og far prøver å få gjennom å ha litt annet innimellom.

(han spise rall slags fisk, fra laksefilet til sursild og sardiner).

Hvis vi har mørkt kjøtt spiser eldste helst kun grønnsaker.

Han er ikke kresen, liker ALT utenom rå tomater og mørkt kjøtt.

(Litt psykisk siden han hadde problemer med svelget frem til han ble operert da han var 16 mnd.).

Vi har mest stekte fiskefileter da det er favoritten, men varierer.

Skrevet

Alt fra 1 gang i uka til 5 ganger. Kommer helt an på tilgang:0)

Skrevet

Verken jeg eller sambo liker fisk, så vi har det ikke en gang i mnd engan, vi. Huff, føler meg litt fæl, men. Men jeg skal teste ut litt forskjellige måter å tilbrede det på, kanskje vi finner noe som ikke er så aller værst.. Forslag??

Skrevet

1-2 ganger i uken ("skikkelig" fisk), i tillegg har vi kanskje en dag med fiskepudding eller -kaker.

Elsker laksefilet!

Blir nok oftere kylling enn fisk, og minst kjøtt. Jeg er nemlig ikke så glad i kjøtt, mannen ikke så glad i fisk - så kylling er den gylne middelvei, he he

Skrevet

Forresten: i tillegg har vi sushi nesten hver uke, men det spiser vi når mini har lagt seg.

Skrevet

Planen er å ha fisk ca 3 ganger i uka, men det blir ofte med 2 hvis vi ikke teller med sånt som fiskepinner, fiskeboller, reker, fiskepudding osv. Hva er foresten så galt med de rettene?

Skrevet

Jeg? Aldri, hater sjømat, bortsett fra fiskepiner/boller/kaker (som er ok, men ikke mer), men vil ikke la snuppe arve dette, så så lenge hun spiser middagsglass får hun fisk 3-4 ganger i uka, hun får også fiskepinner noen ganger (er det virkelig så ille, steker uten smør, så blir bare det fettet som allerede er der, og noe fett trenger de jo disse små). Skal prøve å lære meg å tilberede ordentlig fisk til henne etter hvert. Må nok lyve på meg en sjømatallergi etterhvert *rødme*. Har faktisk prøvd å lære meg å like fisk/skalldyr, men har til gode å finne noe som smaker.

Skrevet

Hver tirsdag og torsdag. I dag må vi sløyfe det da, siden vi får besøk og jeg heller vil servere noe annet. Så denne uken blir det onsdag og fredag. Tilbake til gamle rutiner neste uke=)

Skrevet

Spiser fisk mellom 2 og 4 ganger i uka. Er glad i fisk alle sammen. Sjelden vi får fisk rett fra havet her (selv om det helt klart smaker best!!), så blir dessverre en del findus - men prøver å kjøpe rein fisk og ikke så mye fiskepinner og annen frityrsteikt fisk o.l.

Kjøper fersk fisk om det finnes i butikken.

Skrevet

Min 3 dager i uka.

Er ren fisk og en og annen sjelden gang fiskekaker

Skrevet

Mandager og torsdager er som regel fiskedag her i huset. Jeg er ikke sånn kjempe glad i det - men spiser det... Fiskegrateng lager jeg selv, så det går som vanlig fiskemiddag her i huset. Dessuten er fiskeboller en av favoritten til junior, så han det har vi og en gang i blandt.. Ørret er favoritten her i huset, det får vi masse av gratis.. Ellers er laks, og torsk og godt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...