Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Hun er 6 mnd og har plutselig fått fullstendig grøtnekt. Hun snurper igjen munnen og stikker ut tunga så fort skjea med grøt nærmer seg munnen hennes. Hun har fått grøt siden hun var 4 mnd, men har aldri vært noen stor grøtspiser. Noen som har vært borti det samme? Tips til hvordan hun skal ville spise grøt igjen? Hun er nok bare lei grøt. Har prøvd flere typer grøt, men det ser ikke ut til at nekten vil løse seg opp.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 vi har akkurat samme problem! han er 6 mnd på lørdag, har spist grøt siden han var 4 mnd, og hadde kommet godt igang med middagsglass, men plutselig var det stopp! nekter alt han får med skje, han smaker ikke først for å se om han liker det, han nekter fra første skje. jeg tar nå en pause, vil ikke presse han mere, så nå får han bare MME på flaske, eneste han vil ha, en ukes tid tenker jeg, og så prøver vi igjen. vi har prøvd å bytte fra 4 mnd maisgrøt til 6 mnd grøt, men det funka ikke. han nekter! helsesøster sa at det var ganske normalt og at det sikkert var lurt å ta en pause som jeg gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå