Gå til innhold

Flere som plages med sosial angst etter dere ble mamma? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre hvordan du har det? Jeg har bestilt meg time til lege nå, for jeg klarer ikke å gå sånn...jeg kvier meg for å dra på besøk til folk, og det er slitsomt å ha det sånn.

Skrevet

Ikke sosial angst, men angst for å stoppe opp/køangst.

Skrevet

Hva skjer når du får køangst? Angst for å stoppe opp?

Skrevet

Jeg ble allerede plaget med det på første unge jeg fikk.Ble bare verre og verre.Jeg klarte ikke store forsamlimger, møter, stå i kø,sitte på besøk til folk, fikk panikk uansett.Oppsøkte legen tilslutt, som videresendte meg til psykolog/vernepleier.Hadde en samtale der og ble satt opp i en gruppe.Der lærte jeg å mestre angsten.Men man blir ikke kvitt den over natten,desverre.

Men i dag har jeg det kjempebra.Nå tenker jeg nesten ikke på det.

Skrevet

kristin 81: akkurat sånn har jeg det også. Gikk du på medisin? Jeg har gått på seroxat og cipralix pga angst/depresjon før, men har ikke lyst til å begynne igjen. Eller...hvis det er det som skal til er det absolutt verdt det.

Men har aldri hatt det sånn før...

Skrevet

Nei tvert imot! Jeg tror jeg aldri har vært så sosial, så trygg på meg selv etter jeg fikk barn!=)

Skrevet

Har ikke opplevd det selv, men moren min hadde det slik et halvt år etter at hun fikk meg. Turte ikke gå på butikken, blant annet.

Kan være en slags fødselsdpresjon som både er psykisk og hormonelt betinget. (Økning i østrogen kan blant annet gi angstsymptomer, har jeg lest. Og østrogenet begynner jo å stige igjen etterhvert som man reduserer ammingen. Nervesystemet reagerer ofte på hormonsprang /hormonbrytninger). Andre igjen reagerer negativt på lave østrogen- og progesteronnivåer (ammeperioden).

Skrevet

jeg har bare fått litt flyskrekk.

Skrevet

Ja jeg begynte først på noe antideppresiva,men ble skikkelig speeda av den,ble lyssky og fikk enda mere angst, så den kutta jeg ut.Etter at jeg var ferdig me gruppeterapien begynte jeg på medisin men husker ikke hva den het.Men den medisinen gjorde så angaten ikke ble så sterk, og da begynte jeg å trene meg selv til å gjøre ting jeg plagdes med.

Begynte først med de små tingene.

Men det verste med meg var at jeg trigget fram angsten selv.Satt hele tiden og tenkte "herregud, nå får jeg sikkert angstanfall" å da kommer det jo selfølgelig.

Men håper du får hjelp til å mestre din, er helt jævlig å ha det sånn.

Skrevet

Ikke sosial angst...men flyskrekk og litt klaustrofobi...Men dette kom ikke før barnet var nærmere 2 år gammelt...(og av flere faktorer). Har gått seg til, heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...