esmase Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Er det kun mot voksne du jobber,eller mot barn også? Kunne ha trengt minst 1000 råd og tips.....
*ale* Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Jeg jobber med voksne. Men som vi bruker å si så har jo alle våre pasienter vært barn en gang så vi kan endel om det også...
*ale* Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Poenget var: Bare spør. Vet jeg ikke svaret så sier jeg ifra:)
esmase Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2008 Har du et tips å komme med om hvor vi skal henvende oss når Bup ikke gjør jobben sin? Vi vil gjerne at noen skal observere barnet vårt,gjerne over mere enn en time. Er det bare Bup og Ppd vi kan gå gjennom?
*ale* Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Du kan prøve å få fastlegen til å henvise til barnehabiliteringstjenesten. De tar slike utredninger. Det å få til slike lange observasjonsbolker er ikke enkelt, men skjønner at dere vil det. Anbefaler evt at dere får de til å bruke en dag/ noen timer i bhg el med barnet, da det vil være mest naturlig.. Har dere lege på en barnepoliklinikk?
esmase Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. januar 2008 De prata om å ta kontakt med et ambulerende team i Tromsø.De reiser visstnok rundt,men regner med at det er vanskelig å komme inn der. Vi har ikke barnepoliklinikk her.Men har hatt samtale med huslegen på Bup,uten at vi ble noe klokere.
*ale* Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 Habiliteringsteam? Sikkert lang ventetid ja.. Hvis dere hører til der så har jo sykehuset i Tromsø barnehab. Vært der med min datter for en utredning hos fysio. Søk søk søk og ring og plag vettet av leger o.l. Eneste som funker.
esmase Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. januar 2008 Vi hører til Harstad,men "hovedsetet" til UNN er jo Tromsø. Jeg har ringt og ringt for å komme til saksbehandleren vår,men hun mener at hun ikke kan gjøre noe mere for oss,så hos henne var vi sist i mars... Hver gang jeg prater med henne,så forteller hun hvor mye hun har å gjøre,så derfor skjønner jeg at hun ikke tar seg tid til oss. Synd,men sant. Hvordan kan vi komme til barnehab. da? Henvisning fra hvem?
*ale* Skrevet 15. januar 2008 #9 Skrevet 15. januar 2008 Litt usikker, men enten fra fastlege eller få fastlege til å henvise dere til en barnelege som igjen henviser dit. Vi ble henvist av barnelege.. En henvisningslabyrint, dette helsevesenet.
esmase Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 15. januar 2008 Men hva gjør egentlig barnehab. som ikke bup og ppd kan gjøre? Er ikke så inne på sånt,da det ikke akkurat strømmer over av info fra den kanten... Det er ganske frustrerende at det er så mangelfull informasjon,og vi vet ikke hvilke tråder vi kan/skal trekke i. Vi blir bare sendt frem og tilbake,uten egentlig å komme videre. Men de er skjønt enige om at vi trenger hjelp... De kan ikke sette en diagnose på ham,så de kaller det "opposisjonelle atferdsvansker" For oss så er det bare et annet ord for rampunge.... Ikke lett å bli klok på...
*ale* Skrevet 15. januar 2008 #11 Skrevet 15. januar 2008 Barnehaben er sammensatt av flere yrkesgrupper og tilknyttet en pediatrisk poliklinikk. De vil kunne se på "hele" ungen, og har ofte utredninger som varer over flere dager. Det jeg tror dere kunne trenge er en lege ved ped pol. Jeg har ei som er helt fantastisk, hun henviser dit jeg ber om og sørger for at alt går glatt. Disse legene er spesialister så de kan utrette mer enn en fastlege. Har fastlegen deres henvist dere dit? Den "diagnosen" var vag og merkelig ja, ikke slå dere til ro med den. Viktig å få mest mulig unna før skolealder, er min erfaring.
esmase Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 15. januar 2008 Bup har som sagt kasta ballen over til Ppd,sånn at hun på ppd skulle gjøre det.Men hun er sykemeldt,og dermed er det venting på nytt.. Han går på skolen,begynte i høst. Bup mente også at vi skulle søke om assistent,og der går søknadsfristen ut 1.feb.Så jeg håper inderlig at hun blir friskmeldt før den tid. Kan jeg få fastlegen til å henvise oss til barnehab da? Han vet jo ikke så mye av det vi har vært gjennom til nå.
*ale* Skrevet 15. januar 2008 #13 Skrevet 15. januar 2008 Fastlegen SKAL få epikriser fra de forskjellige instansene, så han skal være oppdatert... Ville kobla ham inn ja, forklar at det tar tid og at dere vil få inn søknaden..
esmase Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 15. januar 2008 Ok,tusen takk for all info! Det var faktisk mere enn jeg har fått av noen andre. Jeg skal ringe legen å få time,sånn at vi ikke kaster bort enda mere tid. Igjen takk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå