MiPE Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Jeg har en gutt på snart 8 mnd. Han får pupp kl. 05 og sover da til ca. 07. Hvis han ikke får pupp kl. 05 er det grining og bråk frem til 06, da får han pupp og det er morgen. Er han for gammel til å få pupp på natta kl. 05 eller er det ok???? Jeg ammer også etter hvert måltid ellers på dagen. Er det normalt å ha trappet litt ned når han er 8 mnd eller er det ok å amme etter hvert eneste måltid? Håper på mange svar...
Lillegutt og jeg Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Jeg synes det er OK dersom barnet ditt er tilfreds med dette, og du trives med det. Tror nok også jeg hadde gitt den puppen kl.05 hvis jeg var i samme situasjon:) Hvorvidt du trenger å amme etter hvert måltid på dagen, er det vel sikkert mange meninger om.. Men om barnet ditt spiser godt til hvert måltid av fast føde så kan du nok trappe ned ammingen gjennom dagen. Jeg ammer fortsatt i tillegg til grøt og middag, men ikke til hvert måltid - det tror jeg hadde blitt for mye for gutten min. Han er drøye 6 måneder. Får pupp 06/07 (når han våkner) Grøt ca 10 Sover 1-2 timer fra 11-tiden Pupp ca 13 Middag ca 14 Mulig litt søvn i 15-tiden (ikke alltid han vil sove da...!) Grøt ca 17.30 Pupp ca 18.30 før senga. Sover da alt fra 5 til 9 timer - pupp enten i 24-tiden eller 04-tiden. Pluss smokk kanskje et par runder inneimellom. Ingen sovegutt her. Og tillegg HELT HÅPLØST å roe på natta UTEN PUPP.... (ingen pappa her som kan trå til, og til meg har han vel forventninger..!) Jeg tenker at han godt kan få pupp en tid til på natta, så får vi se om han endrer dette selv. I 4-5 måneders alderen sov han nemlig hele natten, men etter at de første tennene trengte seg på har nettene blitt mer urolig igjen.. Langt svar, og litt utenom men..
MiPE Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2008 Takk for svar. Vi fortsetter nok med 05 puppen og håper at det går litt over av seg selv. Gjorde nemlig det med første mann. Har forsøkt i dag å ikke gi pupp til middagen kl. 15, men han protesterer og jeg ga, og nå har vi gulpe maraton igjen, han får nok altfor mye.. prøver å nekte igjen i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå